Forum » Allmänt

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

Svenska Dansbandsveckan i Malung alltid v29

Författare Inlägg
Kickilina Skapat: 2011-07-10, 21:42
Nu nalkas världens största dansbandsvecka med stormsteg, va KUL det ska bli!
Missade den förra året pga att jag var upptagen med annat, men i år blir det full fart igen! Hittat toppenställe att bo på o åker tåg dit för första gången, perfekt! Skönt, avkopplande, säkert, miljövänligt o förhållandevis billigt.
Ser verkligen fram emot dansveckan. Hoppas träffa många av mina dansvänner från när o fjärran igen! För ni kommer väl!? ;-)
Safe journey, så ses vi där!
Angela Skapat: 2011-07-11, 06:23
Vi lär väl stöta ihop med varandra, Kickilina, vi brukar göra det :-)

Plus några tusen andra :-)
Sofie Skapat: 2011-07-11, 14:01
Jag kommer också, det är mitt sjätte år i rad. Planerar sommaren utifrån denna vecka som är årets höjdpunkt!
lelle Skapat: 2011-07-11, 22:48
Jag har FAKTISKT aldrig varit i Malung. Dansar året om ändå. Det finns så otroligt mycket annat man kan göra på sommaren än att samlas med tusentals andra dansare på samma ställe!
Ronny J Skapat: 2011-07-12, 11:49
Apropå lelles inlägg så finns det nog en kategori dansare som gör bäst i att hålla sig borta från Malung. Det är de som prioriterar dans med ett begränsat antal partners och som vill kunna dansa ut obehindrat. Eller par som företrädesvis håller sig till varann. Finns helt klart bättre dansutrymme på dina lokala dansställen.
Men om ni som jag tycker om att stifta nya bekantskaper och uppleva den fantastiska stämningen i Malung, inte minst dagtid, står man lätt ut med den trängsel man får räkna med på Orrskogen. Malung är en totalupplevelse som jag aldrig tänker missa så länge benen bär!
Kickilina Skapat: 2011-07-12, 16:07
Håller med dig Ronny... `Grät blod´ över att inte kunna åka förra året. Att träffa alla dansvänner långt ifrån är också en del i tjusningen. Vissa träffar man endast i Malung. Stämningen går inte med ord att beskriva...
Jag vet själv när en väninna berättade för mig innan jag varit där för en tolv, tretton år sen om hur det är o det var ju så annorlunda mot vad jag föreställt mig o helt fantastiskt...
Men vill man ha space på dansgolvet o har lätt att reta upp sig på folk som inte följer dansriktning osv så gör man sig o andra en tjänst att inte åka dit o visa sur min o gnälla. Man får helt enkelt ta seden dit man kommer visa sin positiva sida, njuta o ha kul! Åh va jag längtar!
lelle Skapat: 2011-07-12, 21:00
Ifall någon skulle tro det så till hör jag varken kategorin sådan som vill dansa med samma partner eller som behöver hela golvet själv.

Alla har varken råd eller möjlighet att åka till Malung, eller viljan för den delen.
Anton Skapat: 2011-07-14, 12:12
Dags att starta packa då. Vi ses alla i Malung. Happy Dancing!