Forum » Allmänt

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

Dansbandsradio

Författare Inlägg
knodden Skapat: 2011-09-27, 21:04
Tips på bra nätradio

www.dansbandsradio.se
Lättfotad Skapat: 2011-09-28, 01:45
Precis hemkommen från Hallunda och Donnez, för 1 tim sen, ville ja fortsätta å lyssna på dansbandsmusik ...å till min förvåning har du lagt upp en annan radio än ja brukar lyssna på! Att ja inte tänkte på att dela me mig... hur smart var d! Tack knodden!

Så ha till godo: www.dansbandsdax.se

Är oxå en socialmötesplats med direkt chat...om man vill...;)!Rätt gullit är d och välkommnad blir man!
mackanz Skapat: 2011-11-23, 22:26
Lättfotad: Mycket bra radio där alla medlemmar väljer favoritmusiken. Massor med dansmusik som du knappt hör någon annanstans. Brukar lyssna på jobbet och man får så sköna flashbacks när man hör vissa dansband och låtar.
Så mycket variation får du nog ingen annanstans.

Jag minns speciellt när dom på dansbandsdax.se sände live från Tingvalla i Åstorp Skåne. Då fick man minsann höra Jägardans. De du´
Arne B Skapat: 2011-11-23, 22:56
Kolla även; dansbandskanalen.se.
Arne
Humleman Skapat: 2011-11-23, 23:03
Varför ska man lyssna på dansbanden i radio? Man får ju stå ut med dem på dansställena. Tur att jag inte är okritiskt dansbandsgalen.
mackanz Skapat: 2011-11-23, 23:33
Humleman: Tur man inte är lika dansbandsskadad som jag då ;)
Startar dagen med lite dansmusik.

Ett annat tips är även www.minradio.se som har en dansbandskanal.
Där finns även en schlagerkanal + en massa andra kanaler för andra musiksmaker.
Lättfotad Skapat: 2011-11-23, 23:44
Humleman då... E inte du släkt m lassas?, hehe! ;)

Ja mackanz... och sover me nån i örat oxå ibland!:P
mackanz Skapat: 2011-11-24, 10:07
Lättfotad: Hur vet du att jag sover med dansmusik i öronen?
He he.
Aops Skapat: 2011-11-24, 12:03
Visste dere at Norges beste dansebandprogram sendes lørdagskvelden i NRK P1 under ledelse av Erik Forfod ?
For de som er ute på dans kan man når som helst høre programmet på webradio www.nrk.no/dansefot

Dessuten er det mange radioer som sender Thomas Neraasens program
For Swingende
Sendetider se www.forswingende.com . Også dette på vanlig radio og webradio .