Forum » Allmänt

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

Dans i Värmland över midsommar?

Författare Inlägg
Angela Skapat: 2008-06-20, 10:47
Så har man förflyttat sig till Värmland igen. Har kollat in var det finns dans över midsommarhelgen, men känner mig inte till dessa danställen så bra.

Någon här som ska ut på dans i helgen, eller som kan rekommendera vilket ställe man ska satsa på?
Ronny J Skapat: 2008-06-20, 11:18
Som jag skrev i en annan tråd, prova Jacobs Loge i Degerfors ikväll! Brukar komma en hel del dansfolk. Carina Jarneks spelar traditionellt, tredje året i rad (minst). Jag tror på en bra danskväll för att vara midsommarafton.
Angela Skapat: 2008-06-20, 15:04
Tack för tipset, Ronny. Får om det blir ett försök åt det hållet i kväll då. Har tyvärr lite dålig erfarenhet av logdans i Värmland, tycker att det brukar vara mer fylla än dans och få som verkligen är dansanta. Jocobs Loge kanske är undantaget?!
Aops Skapat: 2008-06-20, 15:56
Det er dans med Sixties på Solliden i Koppom ,midtsommerkelgen.
Dessuten Anne Nørdsti rett over grensen ved Eda -Skotterudparken 20.juni ,og Kenth Løvings på Støa Camping -Braskereidfoss i Solør sanne kveld.
Angela Skapat: 2008-06-20, 21:56
Dans i Norge hade varit en kul grej! Har faktiskt inte varit över gränsen på dans... ännu i alla fall. Hade gärna dansat till Anne Nørdsti som jag sett fått så mycket uppmärksamhet i norska danssammanhang. Det kanske blir tillfälle en annan gång.

Det blev ingen dans ikväll, tyvärr. Får ta nya tag imorgon. Kanske Gunnevi med Fernandoz. Ännu ett ställe jag inte varit på tidigare. Skulle vara kul att testa något nytt.
Eva Skapat: 2008-06-21, 09:01
Fernandoz med Git blir säkert en kalaskväll. Bandet har fått ett sådant enormt lyft sedan Git kom med som sångeska.

Det är inte dans så ofta i Gunnarskog och stället är litet. Lockar nog mest folk från närområdet.

Välkommen att dansa i Värmland!
Ronny J Skapat: 2008-06-22, 18:12
Du missade nåt, Angela, när du inte kom till Jacobs Loge i fredags. För det blev lika bra som jag hade trott. Många trevliga dansanta och få "alkoholhalta", i alla fall på dansgolvet. En mycket trivsam danskväll för att vara Midsommarafton! Och Carina Jarneks impade med flera oväntade låtar, t ex den mäktiga "Love Hurts", som jag inte hört sedan Jonas Blum slutade i Bhonus. Du får prova nästa år, det är ju tradition med Carina Jarneks där på just den dagen!
Angela Skapat: 2008-06-22, 20:24
Ja Ronny, det var allt bra dumt av mig att banga på en sådan trevlig danskväll. Just då kändes det som om det var alltför jobbigt att göra sig iordning och åka en massa mil ut till skogen, knotten och vad jag trodde var en massa fylla.