Ämne: |
Sanningen bakom Dansbandskampen, eller? |
| Författare |
Inlägg |
|
Dansglad
|
Skapat: 2008-11-13, 11:41
Här är en länk till ett radioprogram där sanningen (?) berättas om hur Dansbandskampen uppstått.
Är det en saga eller är det sanning, vad tror ni?
http:/www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1444746&BroadcastDate=&IsBlock=
|
|
ante
|
Skapat: 2008-11-13, 15:01
Låter som en saga i mina öron.
|
|
Kickilina
|
Skapat: 2008-11-14, 12:50
För mig låter det som en "krönika"...hm... ska man skratta eller gråta? Ligger nog lite sanning i det också.. skulle inte alls förvåna mig o jag är (nästan) hundra på att Larz Kristerz tar hem segern! Vi som röstar o tittar och/eller är i Strängnäs på plats har ingen som helst inblick i hur många röster som läggs på banden, de kan manipuleras hur som helst... känns som om man skulle bojkotta o låta bli att rösta över huvud taget!?
|
|
Dancer
|
Skapat: 2008-11-14, 14:51
En bojkott gör inget bättre, tvärtom. Man ska rösta på det band man vill ha vidare.
När det gäller inslaget på radion tror jag också att det är någon form av nöjeskrönika. Fast man ska inte glömma bort att underhållningen ändå görs för att TV-bolaget ska tjäna pengar. Det är inte välgörenhet från deras sida, så klart.
|
|
Bosse
|
Skapat: 2008-11-14, 15:04
Det står ju som rubrik "Mats berättar sagan om hur Dansbandskampen kom till". Och en saga är väl sällan sann. :-)
|