Ämne: |
När är det ok att ge upp? |
| Författare |
Inlägg |
|
Angela
|
Skapat: 2009-06-06, 11:34
Igår då jag var på dans råkade jag ut för bland det värsta jag varit med om i dansväg.
Killen som bjöd upp mig var så hårdhänt att han inom den första bugglåten lyckades
* slita omkull mig på golvet
* bryta av mig en nagel
* smocka till mig i ansiktet med sin knytnäve
och allt detta utan att ens kommentera det eller märka av sin misshandel.
När är det ok att ge upp? Jag hade bara velat lämna honom på dansgolvet och gå därifrån, men höll god min och stod ut de obligatoriska danserna.
|
|
Foxy
|
Skapat: 2009-06-06, 12:53
Det är ok att ge upp om INGENTING fungerar! När man nästan blir halvt misshandlad i en dans, då är det dags att hissa vit flagg. Strongt av dig att härda ut. Själv skulle jag aldrig accepterat det! Hoppas resten av danserna uppvägde!
|
|
jeje
|
Skapat: 2009-06-06, 19:51
Nu är jag inte någon sån bugg fantast, men jag hade nog en sån gång sagt något som -ojsan hejsan jag var nog inte så bra på det här som jag trodde, kan vi inte fortsätta med foxtrot?
På det viset kommer han undan med hedern i behåll och du får en lite lugnare dans. Men jag är sån som hellre tvingar mig igenom två danser än lämnar stackarn på dansgolvet bara för att han inte kan dansa.
|
|
Angela
|
Skapat: 2009-06-06, 20:24
Jag bad honom ta det lite lugnt med mig och påpekade att jag tyckte det var obehagligt då jag fick flyga omkring, varpå han försäkrade mig om att han hade total koll på tillvaron...
|