|
guran
|
Skapat: 2009-07-26, 10:53
Igår var jag på Blomsterhults loge (25 juli) och dansade till Expanders och Nova. MEN. Var var alla dansare i Värmland? Här har ni chansen att dansa till två kanonbra dansband på ett bra dansställe med duktig danspublik. Här har ni chansen att få tillfälle att få ett dansställe i Värmland som kör med moderna och bra dansband med blandad publik i alla åldrar.
Jag bara undrar. Vad är det dansarna i Värmland vill ha? Om jag vore några år yngre, kanske några år till till och med, skulle jag vara mer eller mindre deprimerad som dansare. Av alla dansställe jag har besökt i Värmland de senaste åren skulle nog inget tillala mig med tanke på den höga åldern på publiken. Nu är jag ingen åldersfacist utan vill se dansgolv med dansare i alla åldrar och jag dansar även med damer i alla åldrar. Men trots det skulle det inte vara roligt att ständig gå på dans i Värmland och dansa med en publik som vore minst 20-40 år äldre än jag.
Jag bara vädjar. Dansa på Blomsterhults loge och låt Värmland ha ett dansställe som kan bjuda upp på bra och moderna dansband med duktiga dansare och framförallt glada dansare. Några dagar tidigare var jag på en annan dans i Värmland där folks pratande under dansen överröstade orkesterns musik. Ut och dansa nu på dans där folk har kommit dit för att dansa!
Expanders är dessutom ett dansband som bara är ett måste att dansa till om ni inte har gjort det tidigare. Nu har ni chansen ikväll då de spelar på Blomsterhults loge igen med start kl. 18.00.
|
|
HippiJanne
|
Skapat: 2009-07-29, 18:55
Vi får väl se om dom kommer denna helg då?
För på fredag den 31/7 är det Casanovas som spelar mellan 21.00-01.00
Bara att komma ut till Logen Mitt I Skogen å ta en sväng om!
Varmt välkomna!
PS. Kolla gärna in hemsidan www.logenmittiskogen.se för info om nästa stora händelse.
En Sommarspecial, med dans i dagarna 3.
Torsdag 6/8 Blender, 2100-0100
Fredag 7/8 Scotts / Highlights 2000-0200
Lördag 8/8 Shake / Date 2000-0200
Camping finnes, förköp gärna!
Janne
|