Forum » Allmänt

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

Dans på G!

Författare Inlägg
Helena92 Skapat: 2010-05-12, 09:41
Hallå!
Tänkte höra lite om dansen på Gröna Lund å Hågelbyparken.
Är det bara entréavgiften man behöver betala på Gröna Lund?
Är det någon åldersgräns på dansbanorna i Hågelby och på Grönan?

Vilka åldersgrupper är det mest av på vardera ställe?
Är det trevligt att dansa på Gröna Lund eller är det "lugnare" i Hågelby?

Kram på er allt dansant folk!
Bosse Skapat: 2010-05-12, 10:16
Hågelby har jag bara varit på ett par gånger p.g.a. att mogendanserna som jag frekventerar är på tisdagar både på Skansen och Hågelby.

På Grönan är där ingen åldersgräns och det är bara entréavgiften du behöver betala. Om du köper ett Grönankort för 159 kr så kan du gå dit hela sommaren. Billigare kan det väl knappast bli.

Grönan kör både modernt och moget och av naturliga skäl så är väl åldersgränsen något högre vid mogendanserna.

Personligen tycker jag det är väldigt trevligt att dansa på Grönan men går ju bara dit när det är moget, hur det är vid de moderna kvällarna får andra svara på.

Och i kväll är det Cavalkad där, det tänker jag inte missa. :-)
Bosse Skapat: 2010-05-12, 10:17
Åldersgrupperna är något högre vid mogendansarna skulle det naturligtvis stå.
Sofie Skapat: 2010-05-12, 20:24
Hej Helena!

Både Hågelby och Grönan är suveräna dansställen på sommaren! Det är bara att testa dig fram!

Eftersom Bosse bara pratar moget, så talar jag för den yngre publiken :-)

Hågelby satsar på moderna dansar på torsdagarna och då är det unga, glada, dansare där som gärna buggar och dirtyfoxar. Kommer inte ihåg vad de tar i inträde i huvudet, men tror att det var ca 120 kr. Man får även ett stämpelkort så om man går ofta får man komma in gratis efter ett visst antal gånger (kanske 10?).

Grönan har som Bosse påpekar ett billigt årskort. Ännu bättre är att om man kan få tag på någon som har ett DN-kort så brukar man få köpa årskortet till halva priset. Sedan är det bara att dansa sommaren lång.

På Grönan är dansen väldigt blandad, det kommer folk från när och fjärran och alla åldersgrupper. Mycket yngre kommer hit varje vecka just för att det är "gratis" om man en gång köpt årskortet. Grönan har också moderna band på torsdagar, något som är jättesynd eftersom Hågelby har det samma dag. Men det kommer faktiskt ungt folk på onsdagarna också, eftersom det ändå inte kostar något! :-)

Det är premiär imorgon fast då är det ett mogenband, Cavalkad som nog lockar en äldre publik. Sedan på torsdag är det Arvingarna och de brukar vara populära.

Hoppas du vågar dig ut och dansa en massa i sommar, Helena.

Det är inte heller någon åldersgräns på någon av ställena!
Bosse Skapat: 2010-05-13, 10:52
Helt konsekventa är de inte, om ett par veckor kör de t.ex. moderna Wahlströms på onsdagen och mogna Sandins på torsdagen.

När det gäller DN-kortet så var detta ett erbjudande i fjol som inte gäller i år. Men 159 kr för hela sommaren är ju väldigt billigt ändå.
Bosse Skapat: 2010-05-19, 09:42
Jag får nog korrigera mig lite när det gäller DN-kortet eftersom DN igår eller förrgår kom med samma erbjudande som i fjol, nämligen halva priset på Grönankortet http:/kundservice.dn.se/dnkort/flard-extra/1.1085270.

Själv har jag redan hunnit köpa Grönankortet till fullpris eftersom de började med mogendans där förra onsdagen. Tyvärr har de stängt idag (varför?) men i morgon spelar Blender för de som gillar modernt.