Ämne: |
Skitdåligt Fyrispark! |
| Författare |
Inlägg |
|
urb
|
Skapat: 2010-09-05, 16:56
Fyrispark den 4/9!
Skitdåligt av Fyreispark
Hedins ork. Ställde in spelningen på Fyrispark. Arrangören skaka då fram en lokal trio av en mycket lägre klass utan att sänka priset 150kr. Otroligt dåligt gjort till alla dansentusiaster som åkt långt. När jag kollat runt med andra dansarrangörer, skulle de inte gjort dylikt. Det är rent ut sagt oförskämt av Fyrispark att låta folk betala 150kr skitorkester.
PÅ andra spelningar där trion uppträder kostar det 60 – 80kr.
Urb
|
|
netaave
|
Skapat: 2010-09-05, 18:28
Men hallå vänd din ilska mot Hedins isf som ställde in med så kort varsel.
Bussen havererade i Ödeshög men det finns ju bil & släp att hyra, och visst hade dom hunnit om den rätta viljan funnits.
Tror arrangören hade några svettiga timmar att få något nytt där.
Och de tre f.d. Sannexmedlemmarna gjorde bra ifrån sig trots att den fjärde inte kunde med så kort varsel, heder åt dom och heder åt arrangören som trots allt fixade så dansen blev av.
Om det står 3, 4 eller 5 medlemmar i orkestern har väl ingen som helst betydelse i den nya tekningen tidevarv.
Tack Pelle, Micke och Björn ni var urbra och jag längtar redan till nästa gång jag får dansa till er.
|
|
jennyj76
|
Skapat: 2010-09-05, 18:49
Hade du betalat och gått in hade du varit lika glad och nöjd som alla vi andra som var där och dansade. Tack Fyris Park och Per-Håkans för en riktigt trevlig kväll !
|
|
netaave
|
Skapat: 2010-09-05, 22:18
Det ska naturligtvis stå "den nya teknikens tidevarv" ber om ursäkt för min slarvskrivning.
Urb du skriver:
"Det är rent ut sagt oförskämt av Fyrispark att låta folk betala 150kr skitorkester.
PÅ andra spelningar där trion uppträder kostar det 60 – 80kr"
Kallar du gamla Sannex för skitorkester? En av Sveriges mest populära band då de hade denna sättning!
Vilka andra spelningar där trion spelat? Det har aldrig hänt innan att dom spelat på tre, utom möjligen på något privat kalas.
Jag börjar tro att du inte ens gav det en chans, att du var en av dom som vände och bildade dig en egen uppfattning som inte stämmer med verkligheten.
|
|
Simmis
|
Skapat: 2010-09-06, 17:35
Netaave, har du tagit reda på fakta innan du säger åt Urb att rikta sin ilska mot Hedins?
Har man väl åkt så många mil som de gjort för en enkel spelning så gör man allt för att kunna ta sig dit...
|
|
Anemon
|
Skapat: 2010-09-06, 19:29
Kanonbra av Fyris att hitta en orkester med så kort vassel åt oss danssugna. De som arbetade denna kväll tyckte det var sorgligt att se dessa "grupper" som stod utanför och skrämde iväg de som kom. Vi gjorde en chansning och det är vi jätteglada över. En jättebra orkester trots tre personer, men vilken spelglädje. Länge sedan man såg så glada danspar på Fyris
Visst dom kunde sänkt priset men vi som gick in fick ju kaffebiljett. Tack Fyris o Per-Håkans för ni ställde upp för oss.
|
|
Benjih
|
Skapat: 2010-09-06, 20:17
Hej på er! Robins ifrån Hedins här..
Angående Netaave:s kommentar så förstår jag inte varför vår vilja inte skulle funnits där? Du om någon som står en massa band nära borde väl veta vilken järnvilja vi drivs av?
Vi upptäckte att vår buss börjat läcka diesel och olja under ett luchstopp i Ödeshög. Direkt så började vi utforska vilka möjligheter som fanns angående hyrbil, släp, skåpbil mm.. men inget fanns inom den tidsram som var möjlig. Jourbilen som ryckte ut ifrån Volvo Lastvagnar var vårt sista hopp,och den hade en sträcka på 7 mil enkel resa innan han kunde vara framme hos oss... Bussen blev tillfälligt lagad och direkt så bar det av mot Uppsala. Vi visste om att det skulle bli Väldigt snålt om tid, men vi gav oss rent ut sagt f*n på att vi skulle klara det!
Under all stillastående tid i Ödeshög så engagerade sig alla i bandet åt att även försöka få till en nödlösning, ifall det inte gick att ta sig till kvällens spelning. Vi ringde runt till bokare och band för att förbereda. Vi ringde även till Fyris och berättade hur läget var!
Efter en stund när vi väl var påväg mot Uppsala så stannade vi till för att se ifall den temporära lagningen höll, och tyvärr var så inte fallet. Vi tog ett snabbt beslut att återvända hemåt, istället för att riskera att bussen rasade totalt under hemresan ifrån Uppsala.
Vi i Hedins hoppas att ni som var på Fyris park trots allt blev nöjda med kvällen. Som ni säkert förstår, så gjorde vi ALLT i vår makt för att försöka ta oss till Uppsala men allt kan inte gå ens väg ibland. Bussen är nu för tillfället inne på reperation och på Onsdag bär det av med nya friska tag och förhoppningsvis en frisk buss.
Avslutningsvis vill vi rikta ett stort tack till Per-Håkans för dreas otroliga hjälp men framförallt till ER som haft överseénde
med att vi inte lyckades ta oss till Fyris Park.
/ Hedins
|
|
JonasK
|
Skapat: 2010-09-07, 08:30
Tack Robins i Hedins för en förklaring och kanske slut på alla spekulationer ! Vet att alla band ställer upp för varann när det kniper och inget undantag denna gång. Eloge till er för ert försök att fixa allt !
|
|
netaave
|
Skapat: 2010-09-07, 09:57
Ja du Robin jag måste ge dig delvis rätt, jag kanske uttryckte mig lite klantigt och ber om ursäkt för det.
Det jag ville få fram till urb var väl att han inte bara skulle kasta skit på Fyris och arrangören utan att det fanns 2 "syndare" i detta varav ni var den ena. Men när jag läser nu så ser jag det kan tolkas som att jag tycker att det är bara ert fel.
Jag vet inte riktigt vad du menar när du skriver att jag är "står en massa band nära" om du då menar den typ av kontakt jag och min familj även haft med er de senaste månaderna?
Det finns dock ett band som kanske är mer nära en andra eftersom vi känt dom under så lång tid men för den skulle inte varit särskilt nära som jag tolkar att vara det, och en person där jag känt i väldigt många år, jag tror du vet vem jag menar.
Han har klargjort för mig att man aldrig ställer in en spelning så länge man håller sig upprätt.
Man löser problemen med transport, hyr/lånar nya grejer men spelar det gör man. Dom har två motton och det är att man sätter aldrig en arrangör på pottkanten och man sviker aldrig aldrig sin publik. Det är vad jag lärt mig.
Så jag är ledsen men jag står för det jag tycker, visst 17 hade det gått även i lördags.
Nu blev det ju ändå himla bra till slut och jag hoppas vi kan fortsätta ses under de trevliga former ju dansen är.
Jag gillar er ändå annars hade jag ju knappast försökt hjälpa till i lördags, eller hur?
|
|
guran
|
Skapat: 2010-09-07, 10:05
Där ser man att en historia har två sidor. Bra att Hedins berättade sin version för annars hade nog ryktena levt kvar.
Alla danser lever med att något kan gå fel: bussen, sjukdomar, olyckor, strömavbrott m.m. Det är väl inte så mycket att hänga upp sig på. Bara det går att få fram information i tid. Det är ganska frustrerande att åka till en dans och finna att den är inställd eller att dansband är ändrat och förbaskat irriterande om det har varit känt under en längre tid utan att arrangören har informerat om det.
Om jag ska spekulera så kanske arrangören inte vill informera för att få dit publiken i alla fall. Det tror jag bara är att såga av den gren man sitter på då publikbortfallet under tid kan bli större då sura dansare väljer bort det stället. Kanske inte varje vecka men några gånger mindre dans där per säsong.
|
|
LeffeA
|
Skapat: 2010-09-08, 02:46
guran & jonas k : instämmer med er .
nettave får givetvis ut trycka sina tankar men bör till nästa gång uppsöka källan & ta reda på fakta innan hon skriver så.
angående inträdets kostnad så har jag ej varit på dans där man betalat mindre än 100 kr på flera år. gillar man dans betalar man gärna för sin favorit orkester. blir det sedan som för hedins kan man inget göra. diesel & olja är väldigt lätt antädligt. vi skall vara glada inget hände dansbandet på vägen .
där emot har jag än undran. om ett dansband åker på turne & någon blir sjuk. ställer man in då . eller tar man då & spelar ialla fall med en vikarie . eller hur löser man det praktiska .
|
|
ante
|
Skapat: 2010-09-08, 14:17
Orkestrarna sliter och släpar och gör allt för oss dansare, en stor eloge till dem! Bra att Hedins själva berättade hur det låg till också. De hade inte "bara" ställt in utan hade först försökt lösa problemet på alla tänkbara sätt. Det är sällan spelningar ställs in faktiskt.
Leffe undrar hur banden gör om någon blir sjuk. Oftast spelar de i alla fall. Stackars orkestermedlemmar som i ur och skur, snö och storm får packa in och ut sina saker, trots sjukdom eller andra problem, får sköta sitt jobb. Man har hört talas om orkestermedlemmar som gått ut och spytt i en hink mellan låtarna. Allt för oss dansare och bandet.
|
|
Angela
|
Skapat: 2010-09-08, 18:46
Leffe, läs till exempel intervjun med Wahlströms. Där får du se ett exempel på hur det kan vara att spela fast en bandmedlem är sjuk.
http:/www.danslogen.se/dansnyheter/nyhet/897
|