Forum » Allmänt

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

Dansbandskampen- bojkott

Författare Inlägg
erik Skapat: 2010-09-08, 09:28
Nyss läst om kommande programmet.
Jag skulle önska att alla som har hjärta för dans och dansband avstår från att titta på dansbandskampen. Förhoppningsvis blir effekten att programmet i sin kommande form omedelbart läggs ner
Varför ?
Jo, det här var skit redan innan och nu blir det ännu värre. För mig är dans och dansband något som är mycket känslomässigt.
Det är som att försöka göra pajaseri av något som är heligt för mig.
Titta på startfältet, titta på domarna titta på kommentatorena. Undantag Tomas Deutgen.

Det här är tänkt att vara roligt enligt Settmans gamla bolag, Balubas, modell.
Dans och dansband är inte något roligt i den meningen för mig.
pees Skapat: 2010-09-08, 12:45
Dansbandskampen är inte perfekt i år och det var den heller inte förra året. Det är inte bara renodlade dansband som deltar, men det är ett strålande tillfälle att göra reklam för dansen hos många som inte ens reflekterat över att dansa eller har fördomar mot danskulturen, så att bojkotta programmet är ingen bra ide. Om denna tittarsucce läggs ner, blir det nog inget program alls där dansband kan få visa upp sig.

Och det finns ju en hel del dansband på deltagarlistan: Divine,
Donnez, CC & Lee osv

Både Divine och Donnez har fått mycket lovord. Programmet kan bli deras definitva genombrott.

Båtis Skapat: 2010-09-08, 16:58
Håller inte med om att en bojkott skulle vara till någon hjälp. Jag tycker precis tvärt om. Vi borde istället jubla över att SVT väljer att sända dansband på bästa sändningstid ännu en säsong. Vem hade trott det för sådär 5-10 år sen?

Visst kan man som dansbandsälskare ha åsikter om vilka band som väljs och kanske är det inte "Sveriges bästa dansband" som koras, men vad gör det. Det är bra underhållning och det lyfter fram dansbandsbranschen!
Andy Skapat: 2010-09-08, 17:01
Dansbandskampen är redan bojkottad av större delen av Sveriges dansara av den enkla anledning att de är ute och dansar i stället för att häcka framför TV:n.
Friskt vågat Skapat: 2010-09-08, 23:22
Man kan väl göra båda sakerna?!

Se Dansbandskampen på plats och dansa under tiden och efteråt!
dansnicklas Skapat: 2010-09-09, 06:59
PÅ ett sätt är det bra att dansbandskampen sänds, vissa band har fått stora framsteg tack vare dansbandskampen. Ta ex Zekes, helt okända från början och sen efter genobrottet över en natt så är de heltids orkester...
Läste oxså att Donnez skulle vara med i år, de har tydligen fått ett genombrott innan de ska vara i dansbandskampen. vad jag har hört så pratar många gott om dom och att de är kanon bra bra ute på dansställen, kan vara värt o prva detta band
Dansglad Skapat: 2010-09-09, 12:10
Är det inte bra på ALLA sätt att Dansbandskampen sänds? Det tycker jag i alla fall! Tänk så det har lyft fram hela branschen och vilken kick banden som har gått till final har fått. Var det inte Scotts som skulle lägga ner innan de blev kända genom programmet? Se på dem nu, större än allt och älskade av många.

Eller ta Larz-Kristerz, från att ha varit Älvdalens kelgrisar så älskar halva Sverige dem. Tänk bara på alla priser de vunnit, Guldklavar och en Grammis och medverkan i Allsång på Skansen.

Detsamma för the Playtones, jag kan göra listan hur lång som helst!
wilier Skapat: 2010-09-12, 10:14
Dansade på både Andersberg i Halmstad till Flamingo och Helsingborgsfestivalen...och se att alla kulturer och dansriktningar kan samsas och något nytt kan komma ur det, det är underbart:):)

Dansbndskampen riktar sig till dansband, band som spelar låtar man kan dansa till, hur man dansar spelar väl ingen roll...

Är buggare och tävlat inom den danstypen, men vävar gärna in både salsa och fox i en salig blandning, när vi är ute o dansar...

Dansglädje är riktig glädje, att stelbent lägga in oss i vissa fack är inget för mej...

Jag ser fram emot en spännande dansbandskamp så huden knottrar sig på armarna:):)
aanderss Skapat: 2010-11-22, 23:40
Erik vill du bojkotta så gör de men tvinga inte andra att göra de