Forum » Allmänt

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

Varör dansar vi egentligen.

Författare Inlägg
Humleman Skapat: 2011-06-20, 17:49
Skulle vara intressant att höra lite olika uppfattningar om varför man går ut och dansar i mogen ålder.
Beror det på att man njuter av dans, närhetssökande, motion, bekräftelsebehov, se om attraktionskraften finns kvar, ensamhetskänslor eller vara karlgalen/kvinnogalen, partnersökande för stunden eller framtiden. Det finns nog fler anledningar.
Humleman Skapat: 2011-06-20, 17:52
Ursäkta.
Glömde f:et i Varför*L*
Lättfotad Skapat: 2011-06-20, 22:41
Heeej! :)
De va länge sen visst? Men du... hur kommer det sig att det är just du som frågar? Däremot är ja väl lite nyfiken på vad du gjort under hela denna tysta tiden, hehe! Lite nyfiken bara. Ska man svara enbart OM man är mogen? för ja kommer aldri å bli!?
ElisabethA Skapat: 2011-06-21, 00:23
Samma här känner mig inte mogen. Undrar vid vilken ålder man ska vara mogen? Det kan vara skillnad från person till person eller hur? Tycker det är roligt att dansa ibland, och lyssna på bra dansmusik. Lära känna och få nya vänner.
Skrållan Skapat: 2011-06-21, 16:18
Varför gäller frågan om man är mogen?

När är man mogen?

Om man inte är mogen - är det inte intressant att veta varför man dansar?

Dansar man av olika skäl om man är ung eller gammal?

Detta ämne om man är mogen eller inte väcker fler frågor än varför man kan tänkas vilja dansa!
Humleman Skapat: 2011-06-21, 21:04
Med mogen ålder menar jag 55+ och uppåt. Man säger ju så i bland.Hade inte nån tanke på nån mogengradering när det gäller personligheten. Det finns omogna mogna och mogna omogna*L*
wilier Skapat: 2011-06-22, 20:28
Själv är jag 47...men är himla svag för semimoget, modernt...även moget går ner, Donnez senaste är en plåga i bilen:D Så jag kan kalla mej mogen. Jag trivs med mogen musik, och dansar med min musa enbart för låtarna och banden som drar sitt släp hit o dit. Sen träffar man vänner och nya kontakter hela tiden runt Sverige, och det är just därför vi åker på moget...där kan man umgås utan vattenflaskor och ryggsäckar, plus att slippa vattenflaskor och ryggsäckar, plus klubben för inbördes beundran. Modernt är kanon det med...eeeh...vi skiter i vilket o dansar vidare:)
Lena Skapat: 2011-06-22, 21:50
Jag är under 50 så jag får räkans som halvmogen då :-)

Gillar mest banden som jag själv tycker ligger mitt emellan, som t.ex. Fernandoz, Kindbergs, Jannez med många fler.

Jag dansar för den enorma glädje dansen ger mig. Det är närhet, samvaro, lycka, motion, umgänge osv. Det enda jag inte gör med dansen är att leta en partner!
Bigge Skapat: 2011-06-26, 14:06
Jag har inte direkt funderat så mycket på vaför jag dansar. Det är helt enklet bara roligt och känns som en drog när det inte blir på ett tag. Alltså ett sug i kroppen som efter t.ex. kaffe.
Humleman Skapat: 2011-06-26, 19:54
Jag dansar bara för dansens skull och för att jag tycker det är enormt njutbart när jag hittar nån som verkligen kan följa mej. Som en drog är inte dansen för mej, enär jag kan styra dansandet. Det får aldrig styra mej. Det är bättre med kvalitet än kvantitet, tycker jag. Trivs bäst med de band som spelar mycket utländsk musik eftersom den oftast är mer melodisk än den svenskproducerade musiken.
Sofie Skapat: 2011-06-27, 06:27
Känner igen mig i det Bigge skriver att det kan kännas som en drog. Just nu dansar jag mycket mindre än jag gjorde förut mest pga mina barn fast då jag dansade som mest kändes det som en drog som jag bara ville ha mer av :-)
Sofie Skapat: 2011-06-27, 06:27
Känner igen mig i det Bigge skriver att det kan kännas som en drog. Just nu dansar jag mycket mindre än jag gjorde förut mest pga mina barn fast då jag dansade som mest kändes det som en drog som jag bara ville ha mer av :-)
nyfiken Skapat: 2011-07-01, 08:02
Finns det något skrivet om varför vi dansar egentligen, forskningsrapporter, böcker, artiklar, reportage. Hör gärna av er med tips. Jag samlar själv på skrivet material och kommer att göra en hel del intervjuer i sommar.
Humleman Skapat: 2011-07-02, 19:44
Några danstankar.
Ni är några som skriver att dansandet är som en drog. Droger är ju känt för att ge kickar av vällust men också orsaka ett svårbrutet beroende. Jag vet ! Dans är nåt som finns i mängder av olika former, vanligt i de flesta kulturer, men det vi håller på med,som finns här, är sällskapsdans. Ett sätt att möta andra människor i som jag brukar kalla det,legitimerad omfamning i takt till musik. Jag tror att dansen handlar mycket om självbekräftelse och närhetsbehov. Ett sätt att under några timmar få komma ifrån vardagen och få känna sig uppskattat om man dansar på ett bra vis, eller för sitt utseendes skull. För det törs jag påstå att många på dansgolven bjuder upp efter damernas respektive herrarnas utseende. Mängder av män ser snygga kvinnor som presumtiva sexobjekt, där deras dansförmåga kommer i andra hand. De pratar ofta bättre än dansar."Parningsdansare" som jag kallar dem. Dem känner man igen på det täta, kramande, kindande danssättet, klappande och strykande på damens rygg i pausen mellan danserna och ofta en avslutande björnkram när dansen är slut. Det finns kvinnor som funkar lika men de är inte alls så många men de som finns klappar gärna tillbaka. Vi som njuter av dansen för dansens skull, och tycker om musik känner oss ju väldigt nöjda efter en skön och trevlig danskväll. Musikens kvalitet kan jag i bland ifrågasätta men var och en går ju efter sin referensram.
Jag står ofta om jag står nån dans och kollar de dansande paren och ser hur damer som dansar rör sig med ben och höfter, samt har klackar på skorna. Det är två kriterier på väldansande damer. Likaså är det också vanligt att de bäst dansande kvinnorna hittar man inte i den desperata flocken som är längst fram vid dansbanenedgången utan de står i bakgrunden. Så många gånger jag bjudit upp damer i bakgrunden som kanske inte är ställets skönhet men dansar och följer underbart. Dom vill man dansa fler gånger med. Så finns det skönheter som inte alls dansar nåt vidare men får dansa hela tiden, bara för de är skönheter. Kan man vara utan om man tycker om att dansa och kan det. Under de sista åren har jag bara upplevt en enda som har dessa båda egenskaper. Stilig och dansar som en dröm.
Det är inte ovanligt att det ibland är kvinnoöverskott på danserna, speciellt då på de danser jag frekventerar där åldern är från 50 år och sen uppåt. Tänker på hur många av dessa kvinnor som så gärna vill få dansa men blir inte uppbjudna. De står där, känner sig kanske besvikna och vågar kanske inte bjuda upp i rädsla att få en nobb. Sånt måste ju sänka självförtroendet. Inte ovanligt att dessa går hem i pausen. Ändå så ser man dem komma åter gång på gång när det är dans. Jag tycker det är så synd att det ska vara så. Dansandet som kan vara så trevligt och roligt kan vara hårt för många.
Så finns det de som är tvärt om. Jag har lagt märke till en de senaste två åren som måste vara hårhudad om jag nu får uttrycka mig på det viset. Den damen är överallt. Hon får bjuda upp 90% själv för att få dansa. Hon tillhör inte de mest attraktiva och dansar definitivt inget vidare. Vet jag av egen erfarenhet. Hänger sig på, blundar och svårt med takten. Bjuder hon inte upp får hon stå där och hon nobbas ofta men hon går då till nästa. De flesta som nobbas brukar dra sig undan en stund men inte hon. Skulle hon bli uppbjuden så skuttar hon iväg med uppbjudaren som om hon vunnit första pris i nåt. Undrar hur hon upplever dansandet. Måste vara närkontakten till män som är orsaken då hon alltid blundar när hon dansar. Karltokig kanske, vad vet jag.*L*
Det där med blundar förresten. Det blir ju lite passiv dans när man gör det. Ögonkontakt då och då under dansen tycker jag är viktig. Man ska ju koncentrera sig på varandra när man dansar. Detta är heller inte lätt när dagens kramdans med kindandet är övervägande. Ser ofta hur män tittar rakt ut nollställt och håller i damen som hon vore nåt föremål att bara hålla i.
Det är ju samspelet mellan parterna i dansen som gör dansen trivsam och rolig.

Lättfotad..
Att det är just jag som frågar beror på att jag dansat så mycket under alla år och har funderingar på det jag sett av erfarenhet. Jag har heller inte skrivit på ett tag och jag skulle kunna tala om för dej varför, men du skulle nog inte tro dina öron*L*. Det handlar om att både ha och äta kakan. Fortsätt du att vara omogen, för det är du på ett trevligt sätt till skillnad på ett och annat omoget surkart*T* Önskar dej en trevlig danssommar.

Önskar förresten alla här på Danslogen en trevlig danssommar. Själv tänker jag göra ett längre uppehåll då lusten att dansa saknas för närvarande.
lassas Skapat: 2011-07-03, 09:39
Det är klart att man tappar suget på att dansa,förr fanns det gott om vackra kvinnor på dans,numera är det mest dom som blivit över som man ser ute på dans.
Dom dansar heller inte så bra.
Titta bara på bildgalleriet inte är det några kvinnor att yvas över.
Mest bara skator som hänger ocg klänger.
Dom sk unga kvinnor som dansar till modernbanden är inga undantag.
Börje Skapat: 2011-07-03, 16:47
Jamen, då kan vi lägga till en sak till varför vi väljer dansbandsmusik framför annan musik. Vi fula får något vi tycker är är rolig att göra, där vi accepteras, i stället för att bli mobbade på discotek och i andra sociala sammanhang.

Det kan vara på det viset att på dansgolvet så är det dans som gäller och då har utseende mindre betydelse, medan andra former av att roa sig enkom riktar in sig på jakt efter en partner att para sig med. Det kanske är så att de snygga tjejerna helt enkelt inte klarar av att dansa.

Kanske är det så att de snygga tjejerna ratar dans på grund av det flesta herrar klär sig som om de är på väg ut i lagorn för att mocka skit. Vilka tjejer har intresse av sådana "karlar"?
viktoria68 Skapat: 2011-07-03, 23:12
Varför dansar jag? Jo, av flera skäl.
För att jag tycker om att lyssna på dansbandsmusik.
För att jag tycker om att röra mig till musiken på ett förutsägbart sätt (bestämda steg/turer i foxtrot/bugg) men ändå med lite överraskningar som vissa herrar bjuder på, när de tar "specialsteg" i foxtrot eller drar iväg mig i en tur i bugg som jag inte provat tidigare.
För att det är en anledning till att klä upp sig och göra en vanlig kväll till en festkväll.
För att komma ut bland folk som är artiga och trevliga (gäller inte vissa ställen som jag undviker, där det dricks för mycket).
För att jag får motion när jag är otränad.

Synd bara att många lägger så stor vikt vid hur man ser ut. Även om man ser trist ut kan man ju dansa bra. Likaså finns det herrar som tror att man inte dansar bra om man ser bra ut.

Tyvärr blir man ibland hindrad från att gå på dans. I mitt fall skadade jag mig för en månad sedan när jag körde omkull med mc:n och kan fortfarande inte dansa. Men jag dyker upp på dansbanorna igen så småningom. :-)
Lättfotad Skapat: 2011-07-03, 23:54
Humleman, tack för komplimanget! "till skillnad på ett och annat omoget surkart*T*" Hahaha! å Glad sommar till dig me!

...Och så har ja fått svar på min fråga, oxå!

"... var och en går ju efter sin referensram. " Dina kloka ord!
Mitt favorit uttryck: att vi har olika referensramar..och därför måste ja ha tolerans med dem som inte förstår sig på mina. Mina referensramar om någon mer än ja, kunde förstå dem, skulle kunna tro att ja kommer från en annan planet, näää...men närapå!

Jag har funderat en del, efter ditt inlägg, till varför just ja går på dans! Det primära är inte att träffa människor, det som driver mig till dansen, för det är ja tvungen till, när ja väl är där...men musiken, och viljan att få kunna röra mig till den, tillsammans med andra, när det nu är tillåtet så! Just energin i musiken, de unika rösterna och instrumenten som åstadkommer det och...den rörelsen som behövs för att uttrycka de olika känslor, som denna musik i sin tur, åstadkommer i mig!

Som ja har skrivit förr, blir ja heligt förbannad över dem som trampar på mig, kör på mig och backar på mig utan att se sig om eller inte ber om ursäkt, tar mig i midjan och för därifrån, använder mig som sköld för att ta sig fram på dansgolvet eller kör mig med partnern åt sidan för att komma fram trots att det finns plats att väja!

Å för att vara ärlig ...så...har ja försökt å föreställa mig alla dessa människor som går på dans nakna, utan kläder å smink! Varför? Precis som du kanske, har ja tänkt att det är inte alltid kläderna eller utseendet som gör att ja väljer någon att dansa med...utom hur den rör sig, när ja väl kommit på, att rörelsen är behaglig för mina ögon att se på...och sen undrar ja förstås, ifall denna rörelse skulle kunna vara kompatibel med min ...och min referensram!...och då, bjuder ja upp!

Ja önskar att ja kunde ragga...för det kan ja inte! Då kanske skulle ja kunna se och uppleva vad andra vill ha av andra dansare, när det gäller kroppskontakt och beröring, på ett visst sätt! Hångla på dansgolvet, som många gör tycker ja är osmaklig men många visar sin partner sin kärlek på dansgolvet på så vackert sätt så ja önskar att flera kunde göra likadant! Det finns flera vackra par som är ihop och som det verkligen gnistrar dem emellan när de väl dansar tillsammans! DET... tar andan ur mig! Och ja blir lycklig av att titta på dem!

Att dansa med någon som är väl synkade med mig tar mig till sjunde himlen på en gång! Fast...ja skulle till himlen ändå om ja rör mig till vilken musik som helst!

Humleman Skapat: 2011-07-04, 18:02
Viktoria 68.
Jag tycker du beskriver synen på dans ungefär som jag upplever den också. Att låta tonerna fångas upp av örat och takten/rytmen av kroppen och låta detta gå ner i benen och dansa ut med foxtrotstegen som grund och sen utveckla dessa steg med "specialsteg" som du skriver, tillsammans med någon som följer perfekt, är det optimala på dansgolvet. Är det då till en utländsk melodi som är så melodiös att det går att variera mycket till, är en njutning. Jag tycker de utländska dansmelodierna överstiger den svenskproducerade dansmusiken med hästlängder. Benny Anderssons melodier och Crister Sjögrens Raring, når upp till den utländska klassenklassen. Tyvärr så dansar de flesta män efter taktdunket och dansar lika fantasilöst till alla melodier. Dans kräver ju känsla och fantasi samt vågar jag påstå talang.
Visst är det roligt att klä upp sig, vara ren och fräsch, med nytvättade och nystrukna kläder. Man bryter mot vardagsklädseln. De flesta kvinnor klär upp sig men långt ifrån alla män som verkar ha vardagsklädsel på sig. Klädseln säger ju mycket om en person, tycker jag. Jag föredrar kvinnor som klär sig snyggt i klänning eller snygga långbyxon som ser trevliga ut och definitivt inte vuxna kvinnor i åtsmitande jeans, läderstövlar och som ser sura ut. Tror de flesta män tänker så.
Artiga och trevliga människor är roligt att möta på dansgolvet och utanför. Människorna som kan koderna när det gäller att bjuda upp på ett trevligt och respektfullt vis, stå för danserna de lovar bort osv.
Att män inte tror att snygga kvinnor dansar bra beror nog på att de inte vågar bjuda upp dessa av andra orsaker. Eftersom jag är man och vet och hört hur män resonerar så är det nog tyvärr så att de ser snygga och attraktiva kvinnor som ett sexobjekt för ett "one nigth stand" *L* Dålig stil, tycker jag.

Lättfotad.
Du skriver om att tas till sjunde himlen. Vet du att jag tycker att få dansa med någon när man njuter så mycket, en eller flera gånger, kan göra en hel danskväll till något extra. Även där utgår man från sina egna referensramar. Jag vet att kvinnor som uppskattar danskvalitet njuter av män som dansar fantasifullt och varierat, till skillnad från det vanliga "travsällskapet."*L*
Skrållan Skapat: 2011-07-05, 09:11
Jag har inte läst denna tråd förut - mest för att jag tyckte en del inlägg var för långa för att orka ta sig igenom. Nu har jag gjort det i alla fall och blir bara irriterad.

Jag fattar inte fokus på utseende. Är folk fula som går på dans? Vilket svammel!

Skulle tjejer som är duktiga på att dansa gömma sig längst bak? Vilket svammel!

Måste man ha klackar på skorna för att vara "väldansande"? Vilket svammel!
Blomman Skapat: 2011-07-05, 10:36
Bra Skrållan! Jag är på dans för dansen och musikens skull och att träffa andra trevliga människor som är där i samma syfte.
Lättfotad Skapat: 2011-07-05, 12:51
Skrållan, ja håller med dig till 100% men...verkligheten på dansgolvet är helt annorlunda! Man kan tycka att det är svammel alltihop men så är det inte. Och de olika inlägg i de olika tråden på Danslogen enbart, bevisar det! Ja blir riktigt förundrad över hur vi bedömer andra, men det bevisar bara,återigen, att vi är olika och har helt andra värderingar att se saker på!
nyfiken Skapat: 2011-07-05, 16:31
För mig är dans; glädje, energi, vänskap, lust, spänning, trevliga människor, kontaktskapande. Ibland också lite av erotisk spänning. Dans är också att må bra, att tycka om att leva.
Skrållan Skapat: 2011-07-06, 07:27
Svammel eller inte? Är det VERKLIGEN någon här ute som på allvar tycker att:

a) dansare är fulare än andra människor i genomsnitt?

b) kläder/skor avgör hur man dansar?
nyfiken Skapat: 2011-07-06, 09:07
Håller med dig Skrållan. Min erfarenhet är att dansare är charmiga och sociala.
Lättfotad Skapat: 2011-07-06, 11:59
Hahahaha! Du tror inte mig, Skrållan? Det har funnits någon här som relaterade till annan som tyckte just att dansarna var fula! Men...ja kommer inte ihåg vilken tråd det var?

Å andra sidan behöver vi ju inte reagera som "surkart" bara för att ngn annan tycker det! Trots att det kan bli väldigt provocerande ibland, hehe! :)

Lassas tycker ja om, trots att ibland skulle ja vilja strypa karln, bara för att ja känner mig provocerad av vad han skriver! Men det har blivit bra underhållning i st, om man tar det så! För mig, alltså...Å alla åsikter är ju välkomna här...för vi är inte stoppade i samma form som tur är!

Hur mycket ja än läser, kan ja inte hitta nån annan som tycker att det oxå är OK att dansa själv! Som ja också gör! Ja tycker att det är en höjdare att bara dansa för min egen skull och ja går dansandes på gatan ibland, när ja är på det humöret! Ja va först med musik i örat och rörde mig till musiken vid gång och under väntans tid på kollektiv transport. Alla tittade konstigt på mig...och idag är hur vanligt som helst bland ungdomar!

Varför dansar man? Hörru H, du glömde skriva ifall det gällde enbart socialt! Det är vanligast ju men inte enbart!
nyfiken Skapat: 2011-07-06, 12:15
Det finns många olika skäl till varför vi dansar. Men det mest grundläggande för människan är att den spontana dansen är ett uttryck för glädje. När vi är glada, när vi är lyckliga vill vi röra på våra kroppar. Och våra kroppar förmedlar känslor. Kroppens rörelser synkroniseras med våra känslor. Motion med emotion. Vissa musikaliska rytmer har en speciell förmåga att trigga våra kroppar att röra sig och stimulera vårt känsloliv. Läs gärna Barbara Ehrenreichs bok ”Karnevalsyra”. Den recenserades bl.a. i DN. Jag bifogar länken.

http:/www.dn.se/dnbok/bokrecensioner/barbara-ehrenreich-karnevalsyra
Ronny J Skapat: 2011-07-06, 15:44
Varför jag dansar så mycket som jag gör? Jaa, vad ska jag säga, finns en hel massa argument! Jag blir ju bara så glad (Yes!), får motion, får känna en naturlig närhet till en mängd damer i olika åldrar, blir liksom "hög" efter en dansfullträff - jag berusar mig med dansen (är i övrigt nykterist). Finns nog fler argument men det var det jag kom på spontant.
Sen har jag väl också nytta av att utseendet inte är det primära när man går på dans eftersom jag knappast är nån tiopoängare vad gäller det. Sant är att utseende nog har betydelse initialt när man bjuder upp obekanta, men om dansförmågan hos den uppbjudna är skral blir det bara en dans. Och omvänt gäller att den som inte har begåvats med ett fördelaktigt yttre ändå kan bli kung på dansgolvet om han eller hon dansar bra.
Lättfotad Skapat: 2011-07-06, 17:53
Tack Ronny J för sista meningen! Det passar mig alldeles utmärkt! Och...ja upplever att du för mig som en drottning, så bra som du för, alldeles mumsigt! Vilket par...å så gnussar vi, hehe! Glöm inte att vi träffas i Malung!

Nyfiken- Men sorgen då? dansar man inte till den oxå? Det hade ja för mig att man gjorde förr, det med?

Recentionen var jättefin och ja tänker ...om inte dansbandsdans inte är nån mini karneval ändå? Eller? Kanske lite större karneval då genom att åka till Malung...eller...Öland...eller...Ja skulle vilja påstå att vi har nog ganska bra m karnevaler i Sverige! Å snälla, jämför inte m Brasiliens för de har andra referensramar för karneval än vi! :)
nyfiken Skapat: 2011-07-06, 21:15
Visst har du rätt i det. Man dansande även för att visa sin sorg. Och det stärkte sammanhållningen. Tack för ditt påpekande.
lassas Skapat: 2011-07-06, 22:03
Visst spelar utseendet en stor roll i dansen,och kroppens rörelse till musiken,vi som har förmånen att dansa med Lättfotad ibland vet vad jag talar om!
Vi tar välan en svängom till Thor-Görans i Malung?
Andy Skapat: 2011-07-06, 23:30
Javisst spelar utseende roll i en foxtrot där man stirrar förbi tjejen över hennes axel. Efter en låt kan man titta på vardra och "komma ihåg" vem man bjöd upp.
Blomman Skapat: 2011-07-07, 11:12
Ronny, jag har ingen aning om vem du är så jag kan inte bedömma det och även om jag visste vem du är så undrar jag : vem är det som har veto att avgöra vem som är en 10 poängare? En människa som är en 10 poängare i mina ögon kan i någon annans vara en 3:a. Nej tacka vet jag karlakarlar som har glimten i ögat - det finns några där ute- (enligt mina kriterier för "glimten i ögat" då) som visar att de tycker att det är roligt att dansa och bjuder på sig själva. Har haft förmånen att träffa Lättfotad och kan konstatera att det är en fantastiskt rolig och härlig människa. Jag dansar med alla jag kan, blir jag inte uppbjuden så bjuder jag upp själv. Har tackat nej till dans tre gånger i mitt liv, en gång när jag var 18 och två gånger det senaste året p g a att de som bjudit upp varit fulla så det har inte gått att dansa med dem.
Ronny J Skapat: 2011-07-07, 13:24
Jo, visst är det väl som du säger, Blomman, alltså omöjligt att avgöra vad som är en tiopoängare, men jag uttalade mig ju bara om mig själv. Tror inte för det att jag är ful, men blir ytterst sällan uppbjuden av obekanta, om det nu har med saken att göra. Jag skulle väl bedöma mig själv som ungefär 5 poäng med lite för stor mage och inte så snabb i fötterna.
Får ånyo tacka Lättfotad för komplimangerna och visst ska vi väl ses i Malung även om vi inte lär bli ensamma där...Ett eller annat dansvarv ska vi nog kunna få till, hoppas jag. Men inte vet jag varför min sista mening i förra inlägget passade dig, det är väl rakt inget fel på ditt utseende! Tycker jag som fått den äran att lära känna dig.
Lättfotad Skapat: 2011-07-07, 17:24
Hahahaha!

Lassas, på måndag kl 20 och första dansen med dig! Ja står halvgömd vid orkesterscenen! :). Glöm inte att det är du som bjuder upp nu!Hehe!

Blomman, du e ju inte klok, fast...det visste ja sen förr! Tyvärr,... har du ett alltför stort hjärta ;):)

Ronny J, ja bara tog efter...efter dig! :). Den beskrivningen kan passa på vem som helst! Beroende på VEM som betraktar!Visst? Ensamna du och ja? Med lassas där? ;)
Blomman Skapat: 2011-07-08, 10:28
Lättfotad, jag hoppas att du kan utveckla det där med att jag har för stort hjärta...;-) ses kanske ikväll?
Lättfotad Skapat: 2011-07-19, 02:55
Hörru Lassas du missade mig till Thor-görans...Var GÖMDE du dig? Nästa gång vill ja ha ditt telefonnr!...vilken date!...Misslyckad, menar ja! ;)