Ämne: |
Var går gränsen...? |
| Författare |
Inlägg |
|
Bettan
|
Skapat: 2008-10-10, 14:54
Ibland i foxtrot kan det bli lite väl tajt med någon man inte känner sig helt bekväm med...
Vad tycker ni? Var går gränsen? Hur bekväm ska man känna sig? Ska man dra sig lite tillbaka från sin danspartner? Eller rättare sagt, kan man göra det?
Det händer att jag undrar om vi har någon sorts förspel till ... hm... ni vet vad ... på dansgolvet, utan att jag önskat det.
Fast danspartnern kanske bara har en närgången stil och inget menar? Tycker det är svårt att bemöta!
|
|
Ronny J
|
Skapat: 2008-10-10, 16:09
För mig är dans bara dans och inget annat, så jag kan säkert uppfattas som närgången. Men det har faktiskt även hänt att jag har undrat om mina partners ville nåt mer än att dansa.
Om man inte känner sig bekväm måste det vara helt OK att dra sig undan något, men inte för mycket. Dans tycker jag förutsätter kroppskontakt, vill nån hålla decimeters lucka bjuder jag definitivt inte upp nån mer gång. Jag är förälskad i dans, njuter allra mest när jag hittar nån tjej som har samma inställning. Då suger vi ut all njutning som går att få, men det är bara där och då på dansgolvet. "Dans är dans"!
|
|
erikwi2000
|
Skapat: 2008-10-10, 19:39
Ja Ronny jag instämmer helt.
Om man inte passar ihop så bjuder man givetvis inte upp en andra gång. Däremot kan det ju inträffa att motsatsen sker och då brukar det fungera bättre iom att man tränat en gång innan sas.
Alla dansar olika men man hitar efter ett tag de som passar bra osv...Men nej tack eller inte bjuda upp om det inte känns bra javisst helt självklart och en dans är ju faktiskt inte så lång tid...
/Björn
|
|
Dansglad
|
Skapat: 2008-10-11, 16:19
Förstår hur du menar, Bettan.
Jag har också varit med om foxar på dansgolvet där jag nästan känner mig generad över den otroliga intimiteten där det känns mer som ett låtsatsamlag än en dans.
Många med väldigt moderna dansstilar kör någon variant av att gnugga sig mot varandra.
Jag gillar själv att dansa nära men kan som du känna att själva DANSSTILEN går över gränsen.
|