Forum » Foxtrot

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

Ljuv musik i örat, eller inte?

Författare Inlägg
Skrållan Skapat: 2008-11-17, 21:58
Ibland när man dansar fox med någon så händer det att person sjunger med i dansbandslåtarna eller nynnar till dem.

Jag tycker det är ganska störande. Ärligt talat, hur många är bra sångare? Det räcker med den som sjunger på scenen, utan att min danspartner sjunger i mitt öra också.
Kickilina Skapat: 2008-11-17, 22:33
Skrållan, då tycker jag att du ska säga till personen i fråga på ett snyggt sätt om det stör dig.
Det händer faktiskt att jag själv sjunger med, men tänker oftast inte på att jag sjunger. Har dock endast fått komplimanger utom i ett fall då en herre med tinitus på ett snyggt sätt bad mig låta bli. Det respekterar jag naturligtvis. Annars när den jag dansar med kommenterar min sång, så brukar jag sluta, men blir oftast bedd att fortsätta. Brukar tänka på att inte sjunga i örat i allafall för det är rentav skadligt. För mig är det även en bra träning för lungorna att sjunga samtidigt som jag dansar, men det är jag rädd för att kanske inte gemene man har någon förståelse för. (Kommer säkert något dråpligt inlägg efter detta! ;-)