Forum » Bugg

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

Lååångsam Bugg

Författare Inlägg
Lättfotad Skapat: 2011-10-08, 15:51
Denna kurs e till för dem råmagade som förväntar sig något mer av den vanliga buggen, för dem som verkligen tror på att det går att använda långsam musik till att dansa bugg till eller / med... ;).

De som har nobbat mig i många år till att bugga långsamt å de andra som sagt "men..de spelar ju foxtrot"...gör sig inte besvär till denna kurs för de får fortsätta att dansa... som de alltid gjort. Men ja, för trots att ja ÄR Lättfotad så kan ja använda de fossingarna till mycket mer o därför vill ja oxå att ni som har chansen att vilja utveckla er, anmäl er till denna kurs...men ni ska veta att kursen gäller för alla, allså äldre som yngre, beroende på vilka som VILL LÄRA SIG Å BUGGA LÅÅÅNGSAMT! Så nu får ni chansen, ni som tyckt att ja bara gjort mig till då ja ensam med kavaljer dansat lånsamt bugg o vissat upp mig till mångas förtret! Vissa då att ni kan bättre när ni nu får chansen!...

SÅ HÄR ÄR KURSEN:
Denna helg med långsam bugg kommer bestå av teknikträning för att lära sig att behärska det långsamma tempot, figurer och stegvariationer, snurrar, roliga övningar och massa tips och idéer!
OCH sprid det till alla som ni tror vill dansa lååångsam bugg :cheer:

Datum: 29 - 30 oktober

Tid: Lör 10.00 - 15.30 (lunch 1 h)
Sön 10.00 - 15.00 (lunch 1 h)

Plats: Restaurang Frösunda Port i HP-huset, Gustav III Boulevard 32, Solna, Stockholm.

Pris: 900:-/par inkl. lunchbuffé
500:-/singel inkl. lunchbuffé

Anmälan: Senast 25 okt.

Maila till krantzrebecca@hotmail.com och invänta bekräftelse. Betala sedan in till PG 158 79 97-6, ange för- & efternamn samt tel.nr. Ange om du anmäler dig med ngn.

Anmälan är giltigt när betalning har registrerats. Om avanmälan sker senare än 10 dagar innan lägret, återbetalas inte avgiften.

Frågor? Maila Rebecca, krantzrebecca@hotmail.com

Ni är varmt välkomna!

Rebecca & Jonas

Min anmärkning: Eftersom d blir alltid överskott på tjejer är d bra att många killar anmäler sig, snälla? JU flera desto bättre då d e kavaljerens långsamhet vi ska följa i den långsamma musiken!
Fia Larsson Skapat: 2011-10-08, 17:06
Den kursen ska jag definitivt gå på! Jag var på deras workshop i Västervik i somras (på Sweden Dance), och det var den roligaste och mest välbesökta workshopen av dem alla! Ruskigt kul att få (och hinna) ta ut svängarna. Rekommenderar alla killar att anmäla sig NU, som vanligt är det kö för ensamma tjejer.
Lättfotad Skapat: 2011-10-21, 12:36
Typiskt! kursen är inställd! Å så här säger Rebeccka på DM:

"Vi har fått väldigt bra respons på detta läger, men pga ett antal oväntade avhopp i sista stund har vi nu en väldigt sned fördelning av förare och följare. Därför måste vi skjuta upp lägret.

Lägret nästa helg 29-30 okt är alltså inställt pga sena avhopp som vi inte lyckats fylla. vi återkommer med nytt datum snart :)

Hälsningar

Rebecca"
Musikmixen Skapat: 2012-01-30, 09:12
Så fel det låter "långsam bugg". En bugg ska det svängas om, inte gå långsamt.
Fia Larsson Skapat: 2012-01-30, 20:03
Sorry Musikmixen, men det är superroligt att dansa en långsam bugg för omväxlings skull, minst lika kul som det är att snabbfoxa! Testa innan du dömer ut det.

Fia
Musikmixen Skapat: 2012-01-31, 13:39
Fia: Jag dömer inget, men i mina öron låter det inte OK. En bugg har jag fått lära mig att det svänger om. Det låter som det blir en ny dansstil, dirty bugg?! hehe
Fia Larsson Skapat: 2012-01-31, 18:11
Testa så får du se! Superkul!

Fia
Lättfotad Skapat: 2012-02-03, 00:59
Dirty bugg? Inte dumt å pröva men får hitta nån som TÖRS att verkligen bugga dirty! FÖR JA KAN! Tjohooo!:D

Musikmixen var bor du? Kan testa me dig om du bor i Stockholm!;)

Å Fia e en pudding bland andra! Promis! ;)
Andy Skapat: 2012-02-04, 10:25
Låter lite roligt att arrangera en kurs i att dansa bugg långsamt. Rent ut sagt: vad är svårigheten?

Kan man då ha en kurs i att dansa bugg snabbt? Vi har dansband som spelar bugg toksnabbt, normalsnabbt och långsamt. Ibland får man dubblera takten för att bugglåtar är långsamma och ibland dansa på halva takten då låtar är toksnabba.

Jag har gått buggkurser där man i en låt först dansar den till takten, sedan under tiden man dansar låten minskar man takten och dansar den till halva takten går tillbaka till normal takt och sedan dansar till dubbla takten. Det är en väldigt bra övning i att lära sig takten.

Skulle det finnas speciella turer som är speciellt lämpliga för dans till foxtrot-takt, ja, varför inte då lära sig dem. Låter kul!
Fia Larsson Skapat: 2012-02-04, 11:46
Det är faktiskt ganska många som har svårt att dansa långsam bugg, dvs hålla balansen, hitta på snygga utsmyckningar osv. Det är när man dansar långsamt som de tekniska "felen" upptäcks.
Musikmixen Skapat: 2012-02-10, 10:54
Ni får gärna ge ett förslag på en långsam bugglåt så ska jag testa med sambon. Själv är jag lite emot det eftersom just bugg är ngt man dansar snabbt, det ska gå undan och man ska svänga loss :)
Lättfotad Skapat: 2012-02-14, 11:01
Musikmixen, alla foxtrotlåtar kan man översätta till bugg!

Vad ja vidhåller e att ju långsammare man lär sig att bugga desto bättre kontroll får man över sina rörelser när d väl kommer till snabb takt! Finmotoriken blir förfinad å förarna dansar vackrare! DÅ MÄNNEN VILL KASTA SIG i rutschen på en gång har de inte riktigt koll ens åt vilket håll handleden, armbågen, tårna och höft ska hamna nånstans!

I buggen ska det snurras ALLTID NÄSTAN mittemot varandra så att tjejerna inte bryter nacken av sig men killarna börjar snurra redan vid sidan om OCH D E FEEEL ...d e inte snyggt, vackert eller bekvämt! Ja påstår för ja vet att d e männen som motsätter sig mot bugg i långsam takt ALDRIG har ja hört en tjej som säger, Näää de inte bugg! NÄÄÄ D E FÖR LÅNGSAMT!
Spunkan Skapat: 2012-04-16, 10:39
Fia... Huvudet på spiken!
Att sedan (som tjej) verkligen se till att ha lite is i magen och verkligen INVÄNTA förning, för att utifrån det kunna skapa musikanpassningar m.m. är SKITHÄFTIGT! Det SVÅRASTE, både för förare och följare, är ju att att INTE forcera dansen.
lassas Skapat: 2012-04-16, 12:47
Underbart att höra att ni flickor uppskattar(oss få)som med våran avancerade dansteknik får er att njuta.