Ämne: |
Klassiska Sandgrund |
| Författare |
Inlägg |
|
Ducter
|
Skapat: 2009-02-04, 10:31
Det måste vara ett av dom största tjänstefelen i Värmländs historia att lägga ner Sandgrund. Karlstad förknippas ju med FBK, Sola i Kallsta och Sandgrund! Hur fan kan dom vara så dumma i skallen att dom lägger ner när dansband blir hetare och hetare nu? Jo, dom säger att det blir mindre och mindre med folk...på torsdagar ja!
Görkörkat säger jag. Lägg danserna på fredag eller lördag så löser det sig nog. Det känns gött att Hot Gustaf Fröding och nu även Statt tar in dansband igen! Snacka om att dom som lade ner Sandgrund skjuter sig själva i foten! AVGÅ!
|
|
Dansbandspappan
|
Skapat: 2009-02-04, 13:02
Ja, det hade tveklöst varit bättre att lägga ner FBK.
|
|
Erik Lihm
|
Skapat: 2009-02-04, 14:12
Det är onekligen tråkigt att Sandgrund slutat med dansband , men trevligt att Hotell Gustaf Fröding satsar istället dom har ju under våren bl.a bokat in Thorleifs. En fråga till Ducter, du skriver att Statt tar in dansband igen stämmer det ? Ole Ivars spelade visserligen nyligen , men det var ett releaseparty för deras nya skiva med offentlig dans också. Jag har inte hört något om att dom kommer att ha dans framöver, men du kanske vet ?
|
|
Ducter
|
Skapat: 2009-02-04, 14:27
Hej Erik! Det är på Statt som Thor Leifs lirar, men Fröding har också Dansbandskvällar t ex så var Torgny Melins där förra helgen.
Jag skickar med länken till Statt!
Varsågod...http:/www.elite.se/sv/node/1726
|
|
Lena
|
Skapat: 2009-02-04, 15:16
eller här:
http:/danslogen.se/dansstallen/spelplan/stadshotellet_karlstad/
|
|
Erik Lihm
|
Skapat: 2009-02-04, 15:41
Thorleifs tycks gilla Värmland, då ska dom alltså spela både på Stadt 21 Februari, Gustaf Fröding 6 mars och Munkfors 30 April. Ja det börjar röra på sig på dansfronten i Värmland.
Jag spelade själv på en företagsgrej på Fröding igår och dom kommer att ha ett flertal danser framöver. Förutom Thorleifs blir det bl.a Nova och så ska nog vi spela med mitt band också.
|
|
Erik Lihm
|
Skapat: 2009-02-06, 10:53
Ändring på Gustaf Fröding. Thorleifs har dubbelbokat 6 mars och kommer därför inte att spela på Gustaf Fröding utan i Helsingborg den dagen. Vi blev tillfrågade om att ersätta dom 6 mars, men vi är då bokade på Stena båten till Tyskland. Gustaf Fröding letar nu efter någon annan orkester för 6 mars.
|
|
Kickilina
|
Skapat: 2009-02-06, 13:44
Hej Erik!
Enligt Cavalkads spelplan så är de lediga då... så hör med dem eller Leif Hermansson som bokar dem. De spelar i Uddevalla på lördagen den 7 mars...ligger väl ca 17 mil ifrån?
Hoppas allt är väl med dig o er alla i bandet... länge sen sist får väl bättra mig om o när tillfälle ges att dansa till er i närheten! Ha det gott tills dess!
|
|
Erik Lihm
|
Skapat: 2009-02-06, 15:05
Tack Kicki, jag ska vidarebefodra din information till Gustaf Fröding. Vi har ju minskat ner från 90 till 60 kvällar per år så tyvärr spelar vi inte så ofta i Stockholmsonrådet numera, men jag hoppas du får tillfälle att komma och hälsa på oss och dansa till oss iallafall.
|