Ämne: |
Barva |
| Författare |
Inlägg |
|
söderdansör
|
Skapat: 2009-03-11, 16:52
Har gått in på Barva Bygdegårds hemsida och upptäckte
nya danstider i år. 1900-2300
Premiär 20/5 och tosdagen 21/5 nonstop Jontez/Junix 19-24.
Inlagda spelprogrammet stämmer ej.
En bra ändring för långväga dansare o Hågelbys buggkvällar.
|
|
Kickilina
|
Skapat: 2009-05-21, 09:56
Ikväll säsongspremiär på Barvalogen!
Nonstopdans till JONTEZ o JUNIX 19:00 - 24:00!
|
|
Kickilina
|
Skapat: 2009-05-28, 13:53
CLAES LÖVGRENS ikväll! Jippy!
OBS! Nya tiden för i år 19-23!
Vädret ska bli bättre o klarna mot kvällen.
Väl mött på Barvalogen!
|
|
Humlan
|
Skapat: 2009-05-28, 17:30
Hej Kickilina!
Lyckost dig att få dansa o njuta till CLAES LÖVGRENS, dom är helt underbara.
Ha en riktigt trevlig dans o hälsa grabbarna från mig, humlan.
|
|
Kickilina
|
Skapat: 2009-08-06, 10:17
Matz Bladhs ikväll!
|
|
Datte
|
Skapat: 2009-08-08, 08:33
Ja det var jättetrevligt på Barva, men ingen Kicki syntes till :-)
|
|
Kickilina
|
Skapat: 2009-09-10, 12:19
JONTEZ spelar ikväll på Barva! Det är nästsista dansen för säsongen på Barvalogen så passa på att åka dit o dansa. Vädret ser ut att bli fint även till kvällen.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2010-05-14, 00:29
Besökte Barva ikväll för första gången denna säsong, det var deras andra torsdagsdans i år, Jontez inledde förra torsdagen. Ikväll var det Cavalkad som spelade. Bandet spelade verkligen bra och utstrålade en väldig spelglädje. Verkar ha fått en fullträff nu när Kenneth H har återvänt och Jonas N har blivit frontman. Deras nya skiva är mycket bra och kan rekommenderas. Har en väldigt bra katalog av låtar och det är 4 av 5 i bandet som sjunger lead där Jonas förstås sjunger det mesta. Spelar även en del instrumentalt på gitarr och sax. Nästa torsdag 20 maj kommer Claes Lövgrens till Barva.
|
|
Foxy
|
Skapat: 2010-05-15, 16:11
Var också på Barva och håller med dig JonasK! Cavalkad har ett härligt gung och riktig spelglädje. Det är så himla kul när man ser att bandet har kul på scenen!
|
|
Kickilina
|
Skapat: 2010-05-21, 11:40
I går var jag på Barva o dansade till en av favoriterna Claes Lövgrens. Det blev min premiär för årets utedanssäsong och såklart en "fullträffkväll"; härligt band på scen, mycket glatt o dansant folk och sist men inte minst ett riktigt kanonväder. CL´s spelade en hel del av de nya fina låtarna från deras senaste cd "Vi lever nu". Hela cd´n är toppen! Min absoluta favorit är spår 7 "Är det mig du tänker på" underbar takt o härlig danskänsla i den låten. "You passed me by" (spår 3) är även den en höjdare, "Änglarna minns" en fin duett mellan Claes och Åsa Sjöberg som spelas en hel del på P4 och titelspåret "Vi lever nu" är även de riktiga godingar... med andra ord en cd full med höjdarlåtar väl värd att köpas och njuta av.
Myggen hade redan hittat till Barva igår! Så jag fick i allafall min dos av stick och hoppas att jag nu är "vaccinerad" för resten av sommaren ("tankens makt" kan göra under har jag hört o erfarit... i andra sammanhang i allafall:)
Arrangörer! Där mygg finns (de flesta uteställen) kanske vore en idé att sälja myggmedel!?
Nästa dans för mig blir definitivt tisdag på Hågelby! Väl mött!
|
|
viktoria68
|
Skapat: 2010-08-30, 06:07
Eftersom Kickilina m fl skrivit så mycket positivt om Barva bestämde jag mig för att prova detta dansställe. Jag blev inte besviken!
Jag var där 19 aug när Hedins spelade. Mycket dansant publik, jag såg endast ett fåtal som inte dansade foxtrot. Trots att jag var en nykomling blev jag uppbjuden. Golvet var något mer halt än strävt, men inte värre än att det gick bra att dansa med lite halare skor.
Jag kommer helt klart att åka dit en gång till innan säsongen är slut!
|
|
carropiiz
|
Skapat: 2010-08-30, 08:21
Någon av er som vet om Barva ställt in Zekes den 30sep?
För det står varken här på danslogen längre eller på barvas hemsida, vet dock inte om det stått på barvas hemsida förut men här har det stått förut.
/carro
|
|
JonasK
|
Skapat: 2010-08-30, 09:00
Jag ska troligtvis dit på torsdag så jag kan kolla upp saken och återkomma.
|
|
carropiiz
|
Skapat: 2010-08-30, 19:44
JÄTTE GÄRNA! :D
|
|
JonasK
|
Skapat: 2010-09-09, 22:46
Carropiiz, nu har jag varit i Barva och kollat hur det blir med Zekes den 30 sept, och det blir tyvärr ingen dans då.
Var ikväll och dansade till Junix och de var väldigt bra. Deras nye gitarrist P-G Einarsson som kommer från Gideons var med. Han spelar dessutom sax, vilket ger det hela en dimension till. Nu återstår två danskvällar innan Barva stänger, det är 16/9 Claes Lövgrens och 23/9 Jontez.
|
|
carropiiz
|
Skapat: 2010-09-12, 17:37
Vad tråkigt. varför?
vad ledsen jag blir :(
|
|
JonasK
|
Skapat: 2010-09-14, 07:42
carropiiz, du får väl åka någon annanstans i närheten och dansa till dem. I och för sig vet jag inte var du bor, men är det Eskilstuna, så kommer de till Örebro, Sala, Enköping och Karlstad under hösten ser jag på deras spelplan.
Orsaken till att det inte blir något i Barva är säkert att det är ett balansnummer att ordna utedans i andra hälften av september med tanke på vädret.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2011-05-06, 07:34
Besökte premiären i Barva igår, vädret var helt ok och suveräna Jontez svarade för musiken. Bra med folk var det också. Barva har danser varje torsdag ända till slutet av september samt moderndanser vissa onsdagar. Nästa torsdag spelar Hedins.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2011-05-20, 07:59
Gjorde igår ett nytt besök på trevliga Barva. Kanonväder och fullt med folk redan innan dansen började. På scenen stod suveräna Claes Lövgrens som blandade lugna fox med härliga bugglåtar. Fick höra ett par Vikinga-favoriter även ikväll, Jag vill älska och Vi lever nu. Ni som inte var där behöver inte misströsta, Claes L återkommer två ggr till i sommar. Nästa torsdag spelar Micke Ahlgrens.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2011-09-23, 07:38
Igår var det säsongsfinal och Cavalkad var i högform och bjöd ordentligt på sig själva. Det var bra med folk, verkade som det var man ur huse när det var sista gången för i år. Tack till den trevliga personalen för ett vänligt bemötande i entre och servering. Nu får vi vänta till 3 maj 2012 när Donnez öpppnar nästa säsong.
|