Forum » Dansställen

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

Parken Gävle

Författare Inlägg
JonasK Skapat: 2010-01-24, 11:05
Besökte för första gången Parken i Gävle. Åkte från Sthlm, men med nya motorvägen förbi Uppsala är man där på halv annan timme. Igår spelade Lasse Stefanz, inträdet var 200 med garderob, troligtvis högre entré än vanligt denna gång. Stället var stort och trevligt med ett stort och bra dansgolv. På detta ställe har man både mogendanser, moderna danser samt även PRO på fredag-eftermiddagar. Aktuell info finns på www.gavledans.se, www.parkengavle.se eller hos Hedesunda dansförening. I dagens upplaga av Gefle Dagblad fanns en artikel om förra helgens dans när Sannex och Mannerz spelade. I slutet av mars anordnas en dansmara under 3 dagar.
Börje Skapat: 2010-01-24, 15:37
Parken i Gävle är verkligen ett bra dansställe. Ett av de absolut bästa jag har dansat på i detta land. Det vore synd om danserna där skulle försvinna.
guran Skapat: 2010-01-25, 17:13
Jag kan bara hålla med. Bra golv, bra danspublik. Tyvärr var det väldigt länge sedan jag dansade där, men ett tag blev det varje söndag under vintern. Fast hur många år var det sedan?
Gunilla S Skapat: 2010-02-01, 09:40
En liten undran bara..är golvet i Gävle bra nu?
För något år sedan hyvlades golvet, och det var helt vidrigt att dansa där. Där som det före "omändringen" var ett toppengolv. Och serveringen fungerade väl inte heller så där riktigt som det borde. Först köa för fikabröd och betalning, sedan ett annat ställe kö för att få kaffe.
JonasK Skapat: 2010-02-01, 12:48
Nillan, jag tyckte att golvet var helt ok när jag var där på L-S
förra helgen. Jag ska dit igen på Zekes den 13 februari. Serveringen tyckte jag fungerade ok också, fanns både vid dansgolvet och på entréplanet har jag för mig.
Gunilla S Skapat: 2010-02-01, 16:47
Det tycker jag låter bra, hoppas att dom som blev "avskräckta" tidgare vågar sej dit igen. Så kan det ju vara med serveringen att saker och ting kanske bör ändras lite. Servering fanns inte på entréplanet tidigare. Tror nog kanske att det blir ett besök där på lördag, när Jontez spelar.
Bettan Skapat: 2010-02-02, 09:24
Har inte varit på Parken själv men har hört av många dansvänner att det är ett bra ställe. Trevlig personal och med jättestort, runt och fint dansgolv som rymmer en massa dansare. Jag tror att de har nischat sig mot moderna band.
Angela Skapat: 2010-02-18, 22:00
På lördag ska jag dansa för första gången på Parken Gävle. Det ska bli spännande, något att se fram emot.

Dessutom är det Dansbandskalaset som är där som en del av turnén, alltså blir det The Playtones och Titanix som spelar upp till dans.

Arrangören Leif har också fixat så det finns en italiensk buffé man kan äta innan dansen. Låter gott så kanske får det bli en sådan med :-)
JonasK Skapat: 2010-02-19, 10:09
Angela, det blir säkert bra. Jag är jättenöjd efter mina två besök nyligen när Lasse Stefanz resp Zekes spelade där. En bra och luftig lokal med bra golv.
dansleffe Skapat: 2010-02-20, 00:19
Tycker definitivt att ni ska göra ett besök på Parken i Gävle!
På 70-talet var det dans nästan varenda lördag,och det var runt 1000 pers varje kväll!
Då var det dessutom dans på 2 golv,ett med modern dans och ett med lite mognare touch.
Och dit ska vi igen!
Parken ska upp på danskartan igen som ett av Sveriges bästa dansställen,för det är det!
Och 26-28 mars är det dags för Parkenmaran,3 dagars Nonstopdans med 6 av Sveriges bästa moderna dansband på scenen.Och vi kommer att köra dans på 2 golv,ett med banden live och ett golv med storbild och ljud från det stora golvet,kommer att bli jättefräckt!
Vill ni ha mer info om detta superarrangemang?
Gå in på www.parkenmaran.se så hittar ni allkt ni behöver veta!
Angela Skapat: 2010-02-21, 13:49
Det blev en trevlig danskväll på Parken Gävle igår. Många hade trotsat det hemska snövädret och ca 600 dansare på var på plats. Innan dansen serverades en mycket god italiensk buffé.

Parken hade ett jättestort och bra dansgolv. Folket var en blandning av vanliga dansare och folk som kommit dit efter att ha sett Titanix och The Playtones i Dansbandskampen.

En stor eloge till arrangörsparet Wibron som är så himla trevliga! Hoppas verkligen deras satsning att få fart på Parken kommer att gå bra!
Yvonne Skapat: 2010-03-25, 11:21
Jag var också på dansgalan med Playtones - jättetrevligt! Har bokat in att åka på maran i helgen. Äntligen händer nåt roligt i Gävle!
JonasK Skapat: 2010-12-05, 09:36
Besökte Parken igår när Black Jack spelade, i år är det 20-årsjubileum för orkestern och filmen med samma namn som är inspelad i Gävle. Gillar stället, det är bra golv och luftigt. Årets arrangör Leffe W med fru och personal gör ett kanonjobb för att alla ska trivas. Black Jack var mycket bra och körde förstås en hel del filmlåtar plus låtar från sina skivor, den senaste kom i oktober.
Angela Skapat: 2010-12-05, 13:45
Även jag var i Parken Gävle igår. Håller helt med Jonas om att personalen är så bra där. Leffe & co gör ett fantastiskt jobb! Som arrangör är det inte bara att boka bra dansband och tro att saker ska flyta på, som en del (ingen nämnd) tycks tro.

Black Jack var lika härliga som vanligt och många i publiken uttryckte sin glädje över att få dansa till ett traditionellt dansband.

För er som ännu inte varit på Parken Gävle, kan jag varmt rekommendera att ni åker dit!
Mia86 Skapat: 2010-12-17, 11:17
Jag funderar på att åka dit på söndag. Så då vet jag att det är ett bra stället :D
Men ni som dansat där, är de ett bra ställe för nybörjare att åka till?
Angela Skapat: 2010-12-17, 15:38
Jag tycker att du ska testa, Mia. Bästa sättet att lära sig dansa är genom att öva hela tiden, så fort du får tillfälle. Parken är ett jättebra ställe med trevlig personal som tar hand om en!

Håll dig framme nära dansgolvet så att du får tillfälle att dansa! Alla har vi varit nybörjare en gång och det ska inte vara något problem att dansa för att du är nybörjare oavsett var du är!

Om du pratar med kapellmästaren i bandet (gitarristen), hälsa från mig! :-)
JonasK Skapat: 2011-02-06, 10:01
Gjorde igår ytterligare ett besök på detta trevliga ställe, denna gång var det Lars Kristerz som stod för musiken. Mycket nostalgi var det innan paus, roligt att än en gång få höra gamla godingar som Jigs, Flamingo, Vikingarna m.fl. gjorde populära på 70-talet. Efter paus spelade L-K sina hits från Dbk, bla.a Carina och Purple rain. Bra med folk trots att både Jontez och Date spelade i Sandviken samt melodifestival i TV. Tack till Leffe W med fru och personal för en trevlig kväll.
Lättfotad Skapat: 2011-03-26, 07:56
Wooohooo! Parkenmaran i Gävle, helt sanslöst! Fullt med danstokiga människor! Här är det svårt att säga att folk inte dansar bra, då faktiskt alla gör, allså dansar bra men ...dansar olik mig!

Ronny J :) hehe! Han hittade mig! En av mina bästa buggarna här! Han är helt otrolig med att passa så man inte krockar! Mästare får ja kalla honom för! 3 dancer och 2 krockar ...från andra. Tjejer bjud upp honom ...Underbar förning!

2 kvällar till väntar i dansens trance!Wiii
Lättfotad Skapat: 2011-03-27, 11:49
Sista Danskväll är idag! Iiiinger! Hon ska inte bry sig om var jag! En danskompis som hittade mig på dansgolvet sa i all hast: Inger frågade efter dig i fredags! Han säger det när ja befinner i Gävle...av alla ställen! Hihi, ja kommer aldrig att bli av med dig du!

Kanonkvällar!
Ronny J Skapat: 2011-03-27, 23:37
Får tacka så hemskt mycket för dina fina ord, Lättfotad! Skoj att vi hittade varann, vi har ju få möjligheter att dansa ihop, eftersom jag sällan befinner mig i Stockholmstrakten. Och visst dansade vi bra tillsammans! Repris i sommar i Malung om vi inte ses förr.
Gävlemaran var helt suverän, tycker jag. Men 6 timmar nonstop tar på krafterna, måste nog börja med ryggträning. Återkommer helt visst på nästa mara! Avslutar med ett tack till arrangören Dans-Leffe, bara sååå härligt att det finns folk som vågar satsa på dansen!
Lättfotad Skapat: 2011-03-28, 10:49
Tack Dansleffe, frun, vakter och övrig personal på Parken Gävle! Ni har verkligen underhållit, tagit hand om mig, matat mig, roat mig och givit mig 3 kanonkvällar med maratondans till nåra av Sveriges bästa dansband!

Det har varit en helg i njutningens tecken! Vad mer kan man önska sig när kompisen fixar biljetter, bo och transport? Ja har inte behövt göra ett dugg. Bara följa med i dansens vågspel? :)

Parken, golvet, musiken och allt annat omkring var mkt väl ordnat.
Och som kuriosa kan ja berätta att min byxas knapp sprätta i väg när ja var på toan igår och bytte om. Gick till garderoben och försökte få en säkerhetsnål...nää det fanns ingen...öööh ...ett snöre kanske?...näe...ett rep?... näe men...silvertejp?...kan det va nåt?Hehe! Å så skratta tjejen!

Silvertejp? :0...vaaa? Jooo den är väldig stark...den håller bra! Jooo, på nåns mun, tänkte ja kanske...men hur fasiken få det att fungera i st för knapp? Klippte till en bit och fick fundera lite och vips var tejpen mellan knapphålet och sista skärpöglan! Det fungerade så in i baljans bra att när det var dags att gå på toan sen så...Hahahaha! Det blir en annan historia, en annan gång!...Huh!

Berättar förkortad historia till vakten...och frågar vad stockholmarna kallas för i Gävle...exempelvis? : Nittinia, säger han...ööh...varför det? frågar ja...inte hundra! säger han.

Den där vakten, fr Gävle, kommer å jobba i Stockholm ngn gång i Maj! Uschiamej, säger ja bara!... Om ni kommer på nåt som ja kan kalla Gävleborna för, var snäll och upplys mig för ja är väldigt sugen på att ge igen! Fast min kompis Karin... kommer att porta mig därifrån då hon har erbjudit mig härbärge till oktobermaran!

De är påhittitiga i Gävle!...:) Tack alla som gjorde mina danskvällar gudomliga! Dansleffe...en kram till igen och du gör det...strålande! Puh! Inger lilla, bara lugn!
Ronny J because you are worth it! :)
Västis Skapat: 2011-03-29, 10:03
Parkenmaran är Sveriges bästa mara! Det är inte för inte som Leffe blev Årets Arrangör i Malung!
Lättfotad Skapat: 2011-10-24, 13:05
Oktobermaran i Gävle var lika rolig som i våras! Men saknade lite grann allt stohej som ja fick uppleva då ;), D va allså lite för mysit o lugnt, den här gången.

Ja har tänkt på att d faktiskt inte e bara dansen som förgyller mina kvällar på dansställena utom hur ja blir emottagen av själva stället, personalen, arrangören, övriga dansare!

Ja vet ALLTID, att ja kommer att ha d bra, ja vet ALLTID, att ja kommer att hitta de mumsingar ja kommer att vilja dansa me å ja vet ALLTID vari mina gränser ligger och söker vila när d behövs! Men personalen på stället betyder mycket för ens trivsel o detta måste ja berömma de på Parken Gävle för!
100 gånger nästan var ja i garderoben och skulle få ut, en flaska, pengar flera gånger, mobilen, byta toppen under...mm mm! Inga dåliga miner å alla lika glada att hjälpa till...å va tacksam att de fanns där för mig! Helt galet, måbra ställe!

Och Ronny J var där! Tack för dansen! Å danskompisen fr Sundsvall som ja fixa hemkörning för, tappade ja i dansvimlet!:( Du skulle ju oxå kolla med andra som bodde nära!

Tackar Dansleffe o fru och alla andra för trevligt arrangemang!

Ronny J Skapat: 2011-10-24, 14:19
Jomenvisst var man på Gävlemaran, den kan man bara inte missa! Helt givet att återkomma till våren, och en kort stund trodde jag att det skulle bli gratis också. För det lottades ut gratisentre på dansbanden man satte på sig som bevis att man erlagt entre, och mitt nummer 888 fanns med bland de vinnande. Men snart gick det upp för mig att det gällde det rosa bandet från dagen innan och inte det blå för lördan...Hade ju ett rosa också men det hade jag kastat bort, det måtte väl inte haft samma nummer!?
Mycket bra dansmara i alla händelser, dansade med ett otal trevliga tjejer, mest helt nya, men även en del tidigare bekanta. Tack, Lättfotad, och alla ni andra jag hade den äran med! Och stort tack till Dans-Leffe som ordnar allt så bra!
Humleman Skapat: 2011-10-25, 00:41
Ronny J.
Kan inte Du som haft den äran att dansa med Lättfotat, ge oss övriga här en liten beskrivning av henne, för jag tror att många här undrar vem denna ivriga skribent är och hur hon ser ut. Kan vara bra att veta så man kan gömma sig om hon dyker upp på samma dansställe.:-) Fniss.
Lättfotad Skapat: 2011-10-25, 10:22
D va d Jäv...host ..host...Humleman!

Ja ska tala om att Ronny J hittade mig alldeles själv, utan att få hjälp av någon överhuvudtaget! Ära åt honom att han var skicklig nog att hitta mig! Men Ronny...låt han dära jobba lite, sååå inget avslöjande här int!

Och när du skriver " många här undrar vem denna ivriga skribent är och hur hon ser ut." betyder väl att d e du som e nyfiken va?. Nyfiken i en strut!

Va säker på att endera dan kommer ja att dyka upp, precis bakom dig! Tadaaa...och då kommer du inte å få nån chans å gömma dig, för du e så illa tvungen å dansa m mej! Förresten gnussar du? Hahahaha! :D
Ronny J Skapat: 2011-10-25, 10:59
Lättfotad, du behöver inte vara orolig att jag ska avslöja något! Även om jag skulle vilja så skulle jag inte kunna, är inte bra på att beskriva folk. Och inte är jag bra på att känna igen folk heller, tar åt mig väldigt liten ära av att jag hittade dig. Det var väl en liten vit lögn att jag inte fick nån hjälp...
Lättfotad Skapat: 2011-10-25, 12:21
HAHAHAHA! D blev roligare än ja trodde! :D Aldri mött nån me så dålit minne som du! HAHAHA! ;)

Du va mej en kavaljer i min smak! Kramis på dig å ditt dåliga minne måste ja säga! ;) Fniss!
Humleman Skapat: 2011-10-27, 23:29
Lättfotad.
Nähä, gnussar gör jag absolut inte. Kliva omkring på dansgolvet och låta huvudet röra sig som oron i ett urverk, får allt vara. Förresten vet du att idén med gnussandet kommer från naturen och skäggdoppingarnas parningsspel. De simmar upp framför varandra, trampar vatten och sträcker på halsarna, samtidigt som de likadant och synkront vrider på huvudena fram och åter. Kan hända att hanen har något bottenmaterial i näbben men sånt låter sig inte göras på ett dansgolv. Där kommer väl hanen i stället med suspekta förslag i stället eller talar om vilken jäkla karl han är. Haha.
Undrar just när endera dan kommer.