Ämne: |
Skansen |
| Författare |
Inlägg |
|
Fiffi
|
Skapat: 2010-05-04, 09:33
Finns det någon som vet varför Leif Kronlunds Storband bara spelar
två måndagsdanser i år? Övriga måndagar finns inga bokade danser.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2010-05-04, 10:52
Det ska vara alla måndagar mellan 28 juni - 30 augusti, nu har Danslogen uppdaterat spelplanen.
|
|
Angela
|
Skapat: 2010-05-04, 23:22
Det är ordning på dig Jonas! :-)
|
|
Fiffi
|
Skapat: 2010-05-05, 11:17
Tack JonasK! Funderade då även Skansens hemsida bara hade två danser.
Men tack vare dig och FANTASTISKA DANSLOGEN så är spelprogramet nu uppdaterat.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2011-07-30, 07:42
Idag är det dubbla danser på Skansen. På Galejan kl 19 - 23 spelar Benny Anderssons Orkester (BAO) och enligt Ticnet är det redan utsålt. Detta är ett specialevenemang och jag tror att inga årskort gäller idag på Galejan.
Samtidigt kl 20 - 24 spelar Kindbergs på Bollnästorget och där kommer man in med årskort eller vanlig entré.
|
|
Bosse
|
Skapat: 2011-07-30, 10:06
Ja, de spärrar av Galejan på samma sätt som de gör när det är konserter på Solliden. Jag var inne på Ticnet igår för att boka biljett till BAO men möttes tyvärr av meddelandet att det var utsålt.
|
|
Lena
|
Skapat: 2011-07-30, 16:44
Vad märkligt. Ska BAO spela på Galejan och Kindbergs på Bollnästorget? Inte tvärt om? Jag skulle trott att BAO hade en stående publik och inte behov av Galejans dansbana. Där är det ju dessutom ganska trångt och instängt.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2011-07-31, 08:32
Lena, det dansades även till BAO igår, det var fantastiskt mycket folk både på dansgolvet och utanför, säkert ett par tre tusen personer totalt. Benny A uppmanade dem som stod som "Lasse Stefanz-publik" att dansa istället vilket de gjorde. Det blev en fantastisk spelning i nästan 4 timmar inkl 25 min paus. Vi höra låtar med Hep Stars, ABBA, mycket gammeldanslåtar samt alla hits som BAO har haft genom åren. Plus en del svenska gamla örhängen i stil med Bättre och bättre dag för dag, Vårat gäng m.m. Tommy Körberg och Helen Sjöng var otroligt bra och även Calle Moraeus sjöng ett par nummer.
|
|
Lena
|
Skapat: 2011-07-31, 09:49
Vad roligt att det blev så lyckat då! Synd att jag inte var där och fick uppleva det hela. Kan inte ens föreställa mig så mycket folk på Galejan.
|
|
Bosse
|
Skapat: 2011-07-31, 09:56
Jo, jag kan tänka mig att de var bra. Jag hade själv velat dansa till BAO i går, men vad gör man när det är utsålt?
I stället gick jag upp till Bollnästorget och dansade till Kindbergs som i mitt tycke gjorde väldigt bra ifrån sig så jag ska väl inte klaga. Men lite avis är jag nog på Jonas och alla andra som lyckats få biljetter.
Nästa år är det jag som hårdkollar Ticnet och köper biljett direkt när de släpps. För de kommer väl nästa år också?
|
|
JonasK
|
Skapat: 2011-08-01, 13:29
Bosse, Benny sa att han brukar kunna samla bandet vartannat år med tanke på medlemmarnas andra engagemang. Då hinner han också skriva nytt material till en ny skiva. Jag har sett BAO på Rival vid Mariatorget (Benny A är delägare i Rival). Man kan ju hoppas kanske på någon spelning där. BAO har en Facebook-sida där man kan få senaste nytt.
|