Forum » Dansställen

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

HÅGELBY ikväll...

Författare Inlägg
Kickilina Skapat: 2010-05-25, 14:53
Tyvärr kan jag inte komma med några glädjande nyheter beträffande vädret här i Tumba idag. Solen kommer med all sannolikhet inte visa sig ikväll, men på scen kommer CLAES LÖVGRENS skina för oss! ;-) Så bit ihop ta med er solskenshumöret, regnkappa, sydväst, stövlar, galoscher, paraplyer... eller helt enkelt bara dansskorna o dansglädjen, det räcker långt!
Hoppas vi ses där!
(Just nu +10 o duggregn.)
Kickilina Skapat: 2010-05-26, 08:57
Drygt 130 pers trotsade det kyliga vädret och kom till Hågelby o dansade till CLAES LÖVGRENS. Killarna bet ihop gnuggade sina frusna händer, bjöd på sig själva och spelade som alltid med stor glädje. En stor eloge till bandet och alla trevliga dansare som kom denna vädermässigt ruggiga kväll.
Nu håller vi tummarna på att vi får tillbaka det riktigt sköna sommarvädret så att många glada dansare ger sig ut o dansar i sommar.
En fotnot. Det verkar som om alla dansställen som tidigare haft "stämpelkort" (när kortet blivit fullstämplat så fick man en fri entré) nu blivit tvungna att ta bort det pga nya "kassaregler". På Hågelby kan man i år om man så vill dock förköpa ett stämpelkort för 900 kr, vilket ger 7 entréer (max 2 pers kan gå in på samma). När kortet är fullstämplat går en in gratis när det fullstämplade kortet uppvisas.
Kickilina Skapat: 2010-06-01, 16:35
Väderutsikter för tisdagens dans på Hågelby till Hedins eminenta orkester: Just nu 20 grader, sol o höga moln här i Tumba. Det ska bli lite svalare ikväll, men uppehållsväder o bra mycket varmare än förra tisdagen (vid 21-tiden ca 15 grader).
Hoppas på stor uppslutning! Väl mött!
Kickilina Skapat: 2010-06-08, 15:45
Just nu halvklart o 19 grader i skuggan här i Tumba. Fortsatt uppehållsväder med skaplig temperatur är utlovat inför danskvällen.
Ikväll är det populära JONTEZ som står för dansmusiken. Länge sen jag dansade till dem så det ska bli riktigt kul.
Vi ses, hoppas jag!
Kickilina Skapat: 2010-06-10, 14:10
DRIFTERS ikväll torsdag, TREVLIGT!
Väderutsikterna ser skapligt goda ut, inget regn i allafall! Solen har precis tittat fram här i Tumba och termometern visar för tillfället 19 grader. Luften hinner nog värmas upp ytterligare lite till med solens hjälp till kvällen. Blir säkert en KANONKVÄLL med mycket trevligt folk! Väl mött!
Lena Skapat: 2010-06-11, 12:03
Hur var det på Hågelby igår? Mycket folk?
Kickilina Skapat: 2010-06-11, 17:20
Det blev en TOPPENkväll i Hågelby igår då Drifters spelade. De bjöd som vanligt på en sån spelglädje o Erica strålade som aldrig förr. Repertoaren kände man väl igen, många goa trall- o dans-vänliga trots att det säkert var minst ett halvår sen jag sist dansade t dem. De spelade även några för mig helt nya låtar därav ett par som framförts av andra för länge sen... Kul me lite nytt också! Hört många på sistone klaga på låtval o takten i Drifters låtar, men jag håller absolut inte med dessa och uppmanar alla att ge dem en chans till! Jag hade för allt i världen inte velat missat danskvällen på Hågelby igår!
Lena du frågade om det kom mycket folk... Till en början var det oförskämt lite folk och jag var faktiskt smått chockad o det var jag inte ensam om! Allt eftersom droppade det in folk o sista siffran jag hörde vid pausen var dryga 400 pers. Såklart inte så många som jag hade förväntat mig med tanke på just att det var DRIFTERS som spelade i kombination med det perfekta dansvädret och sist men inte minst den fantastiskt vackra HÅGELBYPARKEN som är en av våra finaste! Vore intressant att "höra" hur folk tänker... varför uteblev ni som inte kom? Bortsett från er som bor i andra delar av landet ni är förlåtna.
(På Grönan spelade Jannez o i Barva Micke Ahlgrens samtidigt... kan vara några av anledningarna + att vissa människor är inställda på att det på Hågelby är renodlat "mogendans" på tisdagar och "moderndans" på torsdagar och kollar inte upp eller bryr sig inte om vilka som spelar PUNKT!?)
OBS! Samma fenomen, men ännu sämre uppslutning var det då Mats Bergmans spelade föregående torsdag (då endast 250 pers)! En del tycker inte heller om deras låtval att även de spelar en inte alltför dansvänlig takt, att de spelar ”hästjazz” eller att de spelar för lite av just ”hästjazz” (countrystuk)… men herre gud stackars dansbandsmusiker hur ska de kunna vara alla till lags!? Det går ju bara inte. Det är viktigt att de spelar musik som de brinner av o som de kan leverera o må bra utav för då sprider de glädje som smittar av sig på oss som dansar. Sen är det väl kul med omväxling eller hur!? Hur skulle det vara om alla spelade samma takt, samma låtval på samma sätt o hade samma utstrålning? Fy va tråkigt! Nej, skärpning nu alla som vill ut o dansa! Gnällspikar o surputtar som åker ut på dans o klagar kvällen igenom kan gott stanna hemma!
Skrållan Skapat: 2010-06-11, 22:04
Vad tråkigt att folk inte dyker upp till anordnade danser! Det verkar som att Hågelby har haft svårt att få mycket publik i år. Jag håller med Kickilina. Vad är det som gör att dansarna stannar hemma? Eller åker någon annan stans?

Se bara hur det gick för Nina i Kristinehamn som fick lägga ner för att dansarna inte kom till hennes danser. Låt inte fler arrangörer få kasta in handduken!