Forum » Dansställen

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

Streaplers till Ramshall

Författare Inlägg
MajaP Skapat: 2010-07-29, 04:39
Nu kommer Streaplers till Ramshall på lördag en 31 juli. Skall bli kul att dansa till dem igen, har bara gjort det en gång innan. Hörde att det skall vara en kille från Flamingokvintetten som börjat där nu. Har ingen aning om det stämmer, men får väl se på lördag om jag känner igen någon..
Lördagen därefter så dansar jag ju också uppe i Ramshall men då till Fernandoz de har ju blivit så mycket gladare nu utan Gith i orkestern.(undra varför)
Eva Skapat: 2010-07-29, 09:30
Vill man dansa till Streaplers kan man göra det redan i kväll i Sunne på Kolsnäsparken/Frykdalsdansen. Väderrapport, lite grått och mulet, har regnat under natten här i Värmland. Dansbanorna är i alla fall under tak, så det går bra att dansa oavsett väderlek.
Eva Skapat: 2010-07-30, 13:21
Det regnade något fruktansvärt igår kväll. Ett tag trodde jag faktiskt inte att det skulle gå att åka till Sunne, men det löste sig.

Det var mindre folk på festivalområdet än det hade varit dagen innan. Just på dansgolven var det riktigt tomt i början av kvällen. Streaplers spelade på stora scen och i tältet var det tre band - norska Vagabond och så Scotts och Casanovas. Det var mest folk i tältet under kvällen. Här blev det hett och fuktigt.

På vägen hem vräkte regnet ner så att jag fick stanna bilen efter vägen, såg inte var jag körde ens.