Ämne: |
Träffen Nyköping |
| Författare |
Inlägg |
|
JonasK
|
Skapat: 2011-02-12, 07:20
Ja, då var dansen tillbaka på Träffen i Nyköping efter några års frånvaro då man hållit till på Pumpen i Buskhyttan och Pelles lusthus. En egen hemsida har skapats, www.danzinykoping.se där man kan se aktuellt dansprogram. På Träffen har till och med Vikingarna spelat upp till dans, tror att det var i början av 90-talet.
Gårdagens band var Donnez, pågarna från Perstorp som var med i senaste Db-kampen. De spelade mycket bra och har en del egna låtar. Man fick höra favoriter som Främling, Låt oss ta den tid vi behöver, Ett av dom sätt, Änglasjäl, Om du vågar och vill samt Ma-ma Marianne. Bra med folk trots lite bistert väder ute. Nästa dans är den 25 feb då Mats Bergmans spelar.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2011-09-17, 07:21
Igår var det säsongspremiär med en nonstopdans där Willez och Bengt Hennings spelade, båda "kända från TV". Banden var mycket bra, Willez stod för den moderna touchen typ Arvingarna och Barbados medan BH spelade mer "vikinga-musik". Kan rekommendera BH:s senaste skiva, vi fick givetvis höra ett antal spår från den med skön sång av främst Kjell M men även Roland A sjöng några låtar. Willez tror jag håller på att spela in sitt debutalbum. Nästa dans är den 30 september då Mats Bergmans spelar på sin hemmaplan.
|
|
Lättfotad
|
Skapat: 2012-04-11, 23:33
När ja inte får dansa mer på Hallunda får ja trösta mig me Träffen, till Sannex, där ja aldrig varit förrut!
D kommer att bli väldit spännande då vi många danskompisar kommer att träffas där och... ja menar danskompisar FRÅN HELA SVERIGE!:)
Ja ser fram emot denna träff då vi e flera som inte känner varandra men ... fixat date! ;) Ni som e nyfikna kom å besök oss för att fylla Nyköping som aldrig förr! Ja längtar till fredag och Sannex och de rara kompisarna! :)
|
|
Fia Larsson
|
Skapat: 2012-04-12, 00:05
Jaaa, kom dit och hjälp Nyköpingsdansarna att få dit fler modernband!
|
|
Åke
|
Skapat: 2012-04-13, 07:59
Jag ska erkänna ...att jag väldigt gärna åkt dit. Men men ...det får bli nästa gång för mig. Fick en försmak av nyköpings dansanta kvinnor i tisdags på Hallunda ...Finns bara ett ord -underbart! ;)
|
|
Lättfotad
|
Skapat: 2012-04-14, 04:29
Åke: Om ja inte tar fel så har ja träffat de där kvinnorna till "fikat" som generös herre hade "bjudit" oss till före dansen på Träffen igår kväll,! Vi satt vid samma bord och de hälsade genom att säga att de kände igen mig då de dansar på Hallunda ibland! Miiin Hallunda!:)
Arrangörerna på Träffen har gjort ett kanonjobb! Vi var 335 pers, hoppas ja förstodde rätt, som slog rekord! Ja frågade 2 ggr hur många vi var, sen tänkte ja att man ska kanske inte ta me mig mina Hallundafasoner angående folkräkningen, hehe. Ja hade ju ingen där att tävla mot hur många vi var, trots att kompisarna som följdes åt denna kväll, var lite mycket i överflöd! Men inte såna ja kan slå vad med!
Min kväll förgylldes av härliga möten, danskompisar som inte träffat på länge valde komma dit med anledning av fika före dansen. Alla var taggade av att träffas i goda vänners lag och sedan dansa till Sannex som presterade precis som vanlit: härlit å intensivt me finaste låtar till underbar musik.
Vissa dansbekanta var nog lite överförfriskade av dans å hade lite svårt att hålla sig enbart till dansgolvet, de dansade lite överallt utanför dansgolvet! Va vi skrattade å skrek, kittlade å knuffade varann hejvilt! Hoppas att d inte syntes så tydligt hur vi betedde oss! Å andra sidan e ja så van att d inte e nå konstig längre, tvärtom, blir förvånad om d inte hände!
Vi fick ett mycket fint bemötande från föreningen som arrangerade dansen och de var hjälpsamma, gav bra service å var mycket trevliga. Vakterna som körde ut oss när vi va sega å motorisk ovilliga i slutet, var mycket trevliga oxå, hittade på skoj av å till så man kände sig väldit bra omhändertagen där!
Tack "Danz i Nyköping" för fantastisk och underbar kväll å natt samt för härlit pytt i panna man till slutet bjöds på alla de som ville ha! Alldeles gratis
|
|
JonasK
|
Skapat: 2012-04-14, 08:05
Bara att instämma, Sannex var fantastiskt bra igår när de gästade Nyköping för första gången, dagen till ära med ny backdrop i form av konvolutet till nya skivan. Den kommer nu på onsdag och ska bli väldigt intressant att lyssna på. Bandet spelade även låtar från "gamla" Sannex, t.ex "Vem slår ditt hjärta för" som kom ut i början av 90-talet. Nu återstår två danser på Träffen i vår, Elisa's kommer den 27 april och sen blir det Barbados den 11 maj.
|
|
Spunkan
|
Skapat: 2012-04-15, 23:50
Riktigt kul kväll i Nyköping, med fantastisk "gofika" och dansvänner från halva landet! Vi var rätt många som tyckte att det var värt att åka upp emot 30 mil enkel resa för allra bästa SANNEX!
|
|
danzinyköping
|
Skapat: 2012-04-17, 18:56
Tack för alla fina ord för det vi gör på Träffen. Vi jobbar för att alla ska vara nöjda och glada. Vi satsar på att få in nya moderna band också för att kunna driva träffen vidare till oss i den yngre generationen. Vi kommer att blanda banden så att alla är nöjda och glada. Hoppas att Barbados blir lika lyckat som Sannex. Återigen tusen tack :)
|
|
Lättfotad
|
Skapat: 2012-04-27, 15:00
Fortfarande för tidigt att bestämma men hoppas, HOPPAS att man kan följa med å dansa till Elizas vackra röst! HOPPAS:)!
|
|
JonasK
|
Skapat: 2012-04-28, 08:41
Igår blev det en ny publiksuccé på Träffen när vinnarna från Dansbandskampen 2010, Elisa's gästade Nyköping för första gången och förhoppningsvis inte den sista. Det var oerhört mycket folk, roligt för de som jobbar med danserna där. Bandet gjorde ett fantastiskt bra framträdande och Elisa själv sjunger mycket bra och sen spelar hon trumpet också. Sista dansen för i vår blir Barbados den 11 maj och sen fortsätter danserna i höst med både mogendans och moderna band.
|
|
Lättfotad
|
Skapat: 2012-04-28, 15:11
Ett riktit äventyr ta sig till Nyköping men när d blev av blev d mest njutning!
Jag hoppas att många köper deras skivor som ja hörde till i pausen, me mycket varierande låtar, för nåra av dem ger å vill ha en med mera känsla av välbefinnande och njutning.
De va bara sååå bra och Elisa sjunger sååå vackert att ja fick rysningar många gånger under kvällen. Elisas röst i all ära men om ni frågar mig så titta ja mest på de underbara vackra figurerna i bakgrunden...å ja blev en aningens avis å sotis på tjejen: 4 vackra killar som spelar med säkra fingrar på sina instrument som tillsammans med Elisas röst blev d en bärande kvintett av bara d bästa! Aldrig som igår hade ja önskat att stå på en scen ackompanjerat av 4 skickliga musiker!
Var hälsad! Elisa, Markus, Robert, Petter och Daniel!
Å visst, de snabba låtarna kunde man bara inte stå still till, fniss! Hade satt mig för ja tänkte att nu räcker d me dans en stund å mens svetten rann för fullt kom d en snabb låt som ja trodde var avklarad redan men näää och upp ur stolen fort som attan, fick tag i en långbent och ut till dansgolvet igen. Vi skratta så vi kikna för varken han eller ja såg nåt framför oss först för det rann svett från båda att vi inte kunde se och för att avvärja svetten hade vi händerna upp i luften skakandes, på kläderna och torkandes över ögonen! D va länge sen ja skrattade så öppet me okänd ung kille! Vi var hur många kvinnor som helst o väldit många unga som kunde matcha honom men...han bjöd upp 3 ggr! Inte illa för en gammal höna, som envis gammal galosch döpt mig till, fniss! ;)
Arrangörerna hade fulll upp me oss med öl dit å vatten hit, fika där och kläderna där nere, puuuhh...o pyttipanna sen! å nåra småttingar som sprang omkring å underhöll kafféfolket å nere i gaberoben! Guuu va de sprang där, förföljda av de äldre, vi smila allihopa! :)
Träffen? Ett rätt så exotiskt ställe för mig som sällan ser folk som går med ölflaska å glas mitt på dansgolvet eller framför scenen som igår! Eller... att folk röker ett hårsmån ifrån utgången och lämnar om än en liten dimma av rök svävande precis vid dörrkanten: jaaa, kommer d en vindpust så att vi kommer in ...eller, blä, ska vi försvinna ut i rymden nu?
Tack alla för allt d goda ja fick upplev igår!
|