Ämne: |
HEDINS |
| Författare |
Inlägg |
|
Kickilina
|
Skapat: 2008-02-29, 13:20
Bra läsvärd artikel om Hedins här under "Dansnyheter"!
Grattis även till dig Conny som nybliven Pappa till en liten tjej!
|
|
Kickilina
|
Skapat: 2008-09-16, 09:42
Ikväll dans till Hedins i Hallunda! Ett duktigt och trevligt band som spelar härlig dansmusik. Ikväll är det även premiär för Hedins nya trummis Robin (vad jag har förstått).
Väl mött!
|
|
Kickilina
|
Skapat: 2008-09-17, 13:02
340 pers dansade till trevliga o glada Hedins i Hallunda igår kväll. Hedins som har en övervägande traditionell o dansvänlig repertoar överraskade med några häftiga bugglåtar bl a sjöng Lasse en gammal häftig goding… hm… nu minns jag inte vad den heter, men på engelska tror jag den går nåt i stil med … lookabye, lookabye….osv Nån som kan hjälpa mig, Arne Bakken kanske? I alla fall unik i dansbandssvängen o jättekul att dansa / bugga till. Lasse sjöng den på svenska o det gjorde han med BRAVUR TOPPENBRA!
Det är lite unikt, härligt och ett kul inslag i dansmusiken med "trumpetblåseri" idag, vilket Conny i Hedins är en mästare på.
Även nye trummisen, unga Robin ska ha en stor eloge för sin premiärinsats i Hedins denna kväll, det gjorde han mycket bra!
Om jag rent allmänt får vara liiite kritisk så tycker jag att det är småtrist när många band väljer att kopiera o spela mer eller mindre samma repertoar som andra band, blir minst sagt lite tjatigt när man som jag är ute o dansar mycket.
I Hedins fall så vet jag att de har kapacitet att ha en lite mer varierad repertoar, speciellt som de har ”en egen” duktig låtskrivare i bandet, Arne Bakken. Jag ser fram emot en förändring som jag är säker på kommer… så småningom. Det är säkert inte helt lätt att hinna med både turnélivet o låtskriveri alla gånger o inspiration måste också finnas!
TACK alla för en trevlig danskväll!
|
|
Arne Bakken
|
Skapat: 2008-09-20, 11:47
Hej Kicki,
Kul att du kom och dansade till oss i Hallunda. Var en jättetrevlig kväll, och Robin skötte sig verkligen med den äran första spelningen och allt och med hela 2 timmars repetetion i bagaget :)
Låten du tänker på heter i orginal Real Petit (en gammal trevlig slänga) och med svensk text heter den "Hon är så fin". Klart vi verkligen försöker ta oss till det som du påpekar med att vi precis som många andra band spelar väldigt likvärdiga låtar. Är en svår balans som vi verkligen försöker jobba med, dels med helt "eget" material och även försöker vi hitta klassiker/välkända låtar som inte så många andra spelar. Jag själv har ju en frilansbakgrund och under den tiden hoppa jag in och även stötte på många dansband runt om i Sverige och under den tiden gjorde jag just samma reflektion. Som sagt en svår balans att skapa en bra mix för en kväll med orginallåtar och välkända "öronhängen". Men lovar där är en massa "nya egna låtar" på gång samt en rad klassiker som jag tror vi lär vara rätt ensamma om.
Hoppas vi ses snart igen på nån dans i vårt avlånga land :)
|
|
Kickilina
|
Skapat: 2008-11-12, 18:06
Hedins spelade igår i Hallunda. 400 pers kom o dansade denna regniga kväll. Hedins går från klarhet till ännu mer klarhet... mycket duktiga musiker som har en härlig dansvänlig och kul repertoar. En del nya låtar har tillkommit och inte fullt lika många låtar som återkommer från andra bands repertoarer längre...KUL! Stämningen var på topp!
Ser fram emot nästa danstillfälle till "Hedinsarna"!
|
|
Örjan
|
Skapat: 2008-11-12, 20:38
Kickilina/ Du har ju chansen att göra de redan på fredag ju !
Då spelar dom på Lagår´n i Skultuna
Ta chansen alla ett kanonband och ett kanondansgolv och ställe att dansa på
|
|
Kickilina
|
Skapat: 2008-11-12, 22:26
Ja det hade varit trevligt om jag inte redan varit upptagen då. Får bli en annan gång framöver.
|