Forum » Dansband

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

MATS BERGMANS spelar ikväll i HALLUNDA

Författare Inlägg
Kickilina Skapat: 2008-03-04, 17:46
Blir säkert mycket folk och jättetrevligt. Ha det så kul ni som är pigga o krya o kan åka o dansa!
Det lär tyvärr dröja innan jag kan ge mig ut på dans. Dras nu med lunginflammation o feber, inte alls kul. (Fjärde veckan som jag är sjuk nu...SUCK!) I bristen på dans lyssnar jag på mina dansbands-cd´n m diverse favoriter och ligger o läser massa böcker (när jag orkar).
Lena Skapat: 2008-03-04, 18:21
Krya på dig, Kickilina! Hoppas du blir frisk snart igen och får gå ut och dansa.
lelle Skapat: 2008-03-05, 00:00
Du tror inte att du blir smittad jämt och ständigt när du är ute på dans Kickilina?
Kickilina Skapat: 2008-03-05, 14:06
Neej, det tror jag inte Lelle. Jag tar mer eller mindre för givet att de flesta människor är kloka nog att inte ge sig ut på dans om de är sjuka. Däremot är bussar, pendeltåg o tunnelbanan riktiga smittkällor för att inte tala om väntrummen på vårdcentralerna. Att vara oklok nog att ge sig ut på dans med en infektion i kroppen kan vara förödande, liksom andra fysiska träningsformer med risk för att drabbas av hjärtmuskelinflammation eller andra komplikationer.
Men det är klart att det händer att folk kan bli sjuka under danskvällens gång... hm... ja o då smittar det som värst tyvärr, så visst risken finns alltid. Det har hänt att jag dansat med någon som mer eller mindre skrytigt om att han dansar fast han har så ont i halsen eller har lunginflammation, vilket är så urbota korkat! Gissa om vem som tänder till o ger personen i fråga en rejäl avhyvling då!? :-) Man undrar hur vissa tänker? Kan det vara så här månne? ”Om inte jag själv är frisk så ska banne mig ingen annan heller få vara det. Det är bara att ge sig ut o smitta ner så många jag bara hinner med på en danskväll!” Hur kan man vara så egoistisk i så fall!? Om man inte tänker på sig själv så kan man väl åtminstone tänka på sina medmänniskor!

Inte kan man bara stänga in sig hemma för att man är rädd för att bli smittad jämt o samt, då skulle livet inte bli särskilt kul.
Dansen är för mig lika med livskvalité och något jag brinner för. Dessutom så tycker både läkare och sjukgymnaster att det är toppen att jag dansar med tanke på mina hälsoskavanker.
Dans är verkligen friskvård o något som alla borde testa.
Däremot ska jag undvika att dansa eller vistas där det är tillåtet att röka. Det kan räcka för mig att dansa med en ”inrökt människa” så är det kört.
Så det blir inga danskryssningar för mig innan det blir rökförbud i danssalongen eller dess anknytning.
Hur var det i Hallunda i går kväll? Var du där Lelle eller någon annan som känner sig hågad att berätta?