Forum » Dansband

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

Dreams

Författare Inlägg
JonasK Skapat: 2012-02-03, 07:51
Besökte igår Yesterday utanför Sthlm när de hade premiär på sina torsdagsdanser. Bandet som spelade var en ny bekantskap, Dreams från Gullspång i Västergötland. Det är 4 killar med samma sättning som t.ex. Arvingarna, Expanders och Shake. Spelade en bra variation av låtar, t.ex. Sven-Ingvars, Ledin, Springsteen, Refreshments, Patrik Isaksson, Creedence, Jerry Lee, Oskar Linnros, Kent, Lars Winnerbäck och Brolle. Hade ett bra scenframträdande och gav ett positivt intryck. Imorgon spelar de på parkmaran i Ö-vik. Här i Sthlm kommer de till Trombon i mars. Nästa dans på Yesterday är torsdag 16 februari då Blender kommer. Tack til Jan Ludwig med personal för ett trevligt bemötande.
Fia Larsson Skapat: 2012-02-03, 17:37
Dreams är fantastiskt bra, ta chansen och åk och dansa till dem! Superkul med ett fräscht band som gärna kör ett gitarrsolo emellanåt! Väldigt uppfriskande!
Lättfotad Skapat: 2012-02-03, 17:49
Ja undrade precis NÄR du skulle visa dig! :) Fia! Väntade länge ifall du skulle visa dig här oxå...på en gång menar ja men turli nog hann JonasK ändå, före! Nananananana!

Visst missade dem den här gången, pga lit rörig här! Men nästa gång sååå! De e ju precis som ni säger: på uppåtgående! Heja på er sötnosar!
Jaaa och du fick många drömmar uppfyllda, hehe! Ses om en stund! på Hallunda!
ElisabethA Skapat: 2012-02-03, 19:50
På söndag är det "min" tur att få se, höra och dansa till Dreamspôjkera :D !
Fia Larsson Skapat: 2012-02-04, 01:02
Lyllos dig ElisabethA!
Lättfotad Skapat: 2012-02-04, 02:20
Ojdå, Lyllos säger ja me, som missa de! Och du snälla, får dansa för både Fia å mig Elisabeth! Näää förresten, bara för mig tack, för hon har redan fått en massa dans med de! ;)
mackanz Skapat: 2012-02-05, 16:45
Dreams är fantastiskt bra band tycker jag.

Dom har även spelat en hel del i Norge också.

Har följt dem från det dom startade upp då med Magns på klaviatur och Urban på bas.

Jag gjorde deras första hemsida på nätet.

Dom kommer från Otterbäcken/Gullspång som inte ligger allt för långt bort från min hemkommun.
Fia Larsson Skapat: 2012-02-05, 20:18
Lättfotad: Du skulle bara veta vad Dreams har lovat mig på sin Facebook-sida! :-)

Fia
Lättfotad Skapat: 2012-02-05, 22:15
Å d tycker du ja ska va avis på dig? :(

OK, nu e ja jätteavis! VA E D NU DÅ! :D
Fia Larsson Skapat: 2012-02-06, 06:38
Jag berättar nästa gång vi ses! Hallunda på fredag?

Fia
Lättfotad Skapat: 2012-02-06, 12:43
Ja tack! men var snäll och håll dig borta nu på tisda! Fattaru! Tänk, både lassas å Åke kommer, så... HÅLL DIG BORTA!
Fia Larsson Skapat: 2012-02-06, 20:21
Jag kommer inte till Hallunda på tisdag, så du kan vara lugn.

Fia