Ämne: |
Matz Bladhs - Sveriges helt klart bästa dansband! |
| Författare |
Inlägg |
|
Dansglädje
|
Skapat: 2008-10-18, 16:01
Har nu dansat till Matz Bladhs i mfl i många år, men det blir allt tydligare att bladarna har kopplat greppet och visar var skåpet ska stå.
Spelglädje, underbara låtar i goa tempon och en ljudnivå som helt enkelt är oslagbart! Ser fram emot näst kommande danser med denna eminenta orkester!
Bra jobbat grabbar!
Mvh
Dansglädje
|
|
Dansloppan
|
Skapat: 2008-10-22, 01:06
Håller med om att Matz-Bladhs verkligen tagit ett stort steg framåt!
Tycker att de har ett oförtjänt och förlegat rykte om sig att vara "mossiga" och "tråkiga". Underbart också att saxofonen är tillbaks i orkestern!
|
|
Dansband forever
|
Skapat: 2008-12-14, 12:12
Heja Matz Bladhs!
Orkestern har fått en nytändning och är bättre än någonsin! Kan knappt bärga mig tills nästa platta kommer - jag är sååå sugen på att höra mer!
Grabbarna är gladare, mer spexiga och det sprudlar om dom. Tillskottet av saxofonisten Joakim har verkligen gjort gott! Han är en fantatisk saxofonist och sprider glädje och är helt underbar! Han har varit "motorn" i både Kellys och Erik Lihms och nu gasar han på i mitt favoritband Matz Bladhs. Det kan inte bli bättre! Göran Lindbergs härliga stämma och Joakims saxsolo gör varje danskväll oförglömlig! Matz Bladhs är bäst!
|
|
JonasK
|
Skapat: 2008-12-14, 19:31
Jag kan bara instämma i föregående talare, Matz Bladhs är klart bästa dansbandet ! Upplevde dem i Brunnsparken (Örebro) igår och i Fyris park (Uppsala) i november och de är verkligen på topp. Håller med om nytändningen med återkomsten av Göran Lindberg och Joakim Andersens ankomst till bandet. Blir en extra dimension när det finns "blås" i bandet. Nu får man vänta tills den 28 februari när Bladhs är tillbaka i Örebro.
Hur det är skivfronten när det gäller dem vet jag inte, men visst vore det härligt med en ny platta under 2009, man får hoppas !
|
|
Dansband forever
|
Skapat: 2008-12-17, 11:22
Hej igen! Nä, jag vet inte heller om det är någon skiva på gång - men jag önskar det! Helst en med några instrumentala saxlåtar. När man ändå passar på att önska såhär innan jul kanske man kunde önska en soloskiva med Joakim också ;-). Han är den bästa saxofonisten jag vet! Helt klart värd sin guldklav och kanske dags för en till...!
|
|
JonasK
|
Skapat: 2009-10-11, 07:57
Dansade till M-Bladhs i Uppsala i går, var lite nyfiken på deras vikarie på sång nu när Göran L är sjukskriven pga ryggproblem. Under en tid har Conny N (fd Berth Idoffs och Erik Lihms) hjälpt till, men igår var han engagerad på annat håll, så då hade Lasse E (fd Cavalkad) hoppat in. Han gjorde det med den äran och ersatte Göran på ett bra sätt. En eloge också till Niclas O och Lollo K i bandet som även de sjunger några av Görans låtar. Bra när det finns kollegor i branschen som ställer upp med kort varsel och sjunger låtar som de kanske aldrig sjungit förr.
|
|
Anton
|
Skapat: 2009-10-11, 15:33
Så bra att det funkar med vikarie, till och med flera olika vikarier. Matz Bladhs är ett gammalt och rutinerant gäng. Ibland ligger det något i ordspråket "gammal vet bäst"!
|
|
Anton
|
Skapat: 2009-10-11, 15:33
Så bra att det funkar med vikarie, till och med flera olika vikarier. Matz Bladhs är ett gammalt och rutinerant gäng. Ibland ligger det något i ordspråket "gammal vet bäst"!
|
|
JonasK
|
Skapat: 2009-11-25, 08:48
Dansade igår till M-Bladhs när de spelade på Fh i Hallunda, det var första gången de spelade där. Vikarie Conny N gjorde ett bra jobb som stand-in för Göran L som jag hoppas är tillbaka kanske redan innan jul. Har beställt deras nya skiva från Ginza, den kommer ut dan före julafton. Nästa dans till Bladhs för min del blir i Örebro den 12 december.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2009-12-13, 16:41
Igår var jag i Brunnsparken i Örebro och dansade till Bladhs. Denna gång var det Bosse Thyrén från Tonix som var vikarie för Conny N som annars ersätter Göran L. Bosse T sjunger även idag i Hedemora och sen är Conny tillbaka på Birka nu på onsdag. Förhoppningsvis är Göran L tillbaka i januari. Bosse T gjorde ett mycket bra jobb. Vi fick höra en del smakprov från nya skivan som kommer ut "dan före dan".
|
|
lelle
|
Skapat: 2009-12-30, 10:16
Såg Matz Bladhs i Nyhetsmorgon nu på morgonen. Rutinerade grabbar det där!
Tycker också det är bra att dansband får synas i TV!
|