Ämne: |
Larz-Kristerz |
| Författare |
Inlägg |
|
Fiffi
|
Skapat: 2009-02-24, 08:53
Hörde Larz-Kristez på svensktoppen. Det var bedrövligt att höra, dom kan ju inte sjunga.
Tråkigt för alla våra duktiga dans band att Lk vann kampen.
|
|
Dancer
|
Skapat: 2009-02-24, 10:13
Var det så illa? Har inte hört dom annat än på Dansbandskampen i Tv och där var det inte alltid den bästa sången heller.
|
|
lassas
|
Skapat: 2009-02-24, 12:31
Fiffi:Det kanske är dej det är fel på?Dom drar i alla fall otroligt mycket folk,och ger glädje och strålar av glädje.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2009-02-24, 17:53
Upplevde Larz-Kristerz (och Scotts) i lördags. Tror inte man ska ta det så allvarligt att de inte kan sjunga, deras grej är att sprida glädje samt hylla 70-talets dansbandsmusik och det gör de bra. Är säkert ingen risk att de kommer till
Melodifestivalen, men de ska vara med på Allsången eftersom de har blivit "folkliga".
|
|
MissE
|
Skapat: 2009-07-07, 00:47
Älskar Larz Kristerz!
De är mina absoluta favoriter och de är så otroligt ödmjuka och tar sig tid för alla som kommer till deras spelningar. Fast de vann Dansbandskampen så har de inte gått och blivit högdragna som vissa andra band kan vara.
De är gänget som fick mig in på den här dansbandsbanan. När de kom med i Dansbandskampen, då var de kört, jag satt klistrad vid tv:n varje lördag och till finalen så åkte jag ner till Strägnäs. Vilken otorlig stämmning det var det! Nu gillar jag ju inte bara L-K men jag måste säga att de är mitt lilla "hjärteband" som tex Lasse Stefans eller Vikingarna eller kanske Sven-Ingvars är för er andra :) Så länge man har roligt så är det bra, det är ju trots allt det som är viktigast.
|
|
Robin
|
Skapat: 2009-07-21, 23:06
oki, jag har bestämt mig, jag ska köpa "clownkläder" och vara rolig + att spela dansmusik... det verkar ju räcka... är det så här vi vill se dansbanden framöver?
|
|
mackanz
|
Skapat: 2009-07-21, 23:20
Larz Kristerz vara eller icke vara. Jag har personligen en hel del åsikter om detta danband. Men jag har kommit fram till att jag låter dom som gillar LK får göra det, och så gillar jag mina dansband.
|
|
Robin
|
Skapat: 2009-07-21, 23:35
jadu mackanz, du har väll rätt, men jag kunde inte låta bli...
|
|
mackanz
|
Skapat: 2009-07-22, 16:10
Robin: Jag förstår dig mycket väl :)
|
|
Angela
|
Skapat: 2009-07-22, 19:40
Jag tycker att hela Larz-Kristerz gäng är glada, trevliga och bjuder på bra underhållning. Musiken är även dansant, om man inte skulle tro det.
Sist jag dansade till dem, vet jag att det var flera som anmärkte på just hur bra de var live!
Kommer att åka och dansa till dem ikväll igen.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2010-01-06, 13:38
Dansade till Larz Kristerz i Brunnsparken (Örebro) igår. Nu fick jag uppleva dem på ett dansställe utan rättigheter istället för på en dansgala. Jag tycker de spelar bra och verkligen bjuder på sig själva, trevligt mellansnack. Mycket nostalgi med låtar från 70- och 80-talet som Vikingarna, Flamingo och Streaplers spelade då. I pausen ställde de sig i sin mobila shop och signerade kort och skivor, mycket bra gjort.
|
|
Dansglad
|
Skapat: 2010-01-06, 21:41
Larz-Kristerz ÄR bra ifall någon tvivlar!
Inte nog med att dom vann Dansbandskampen förra året, sen vann dom också Årets Band i Malung och nu har dom också chansen att vinna en Grammis.
Så bra skulle det aldrig gått för dom om de inte kunde sjunga och spela!
|
|
Dansglad
|
Skapat: 2010-01-06, 21:41
Larz-Kristerz ÄR bra ifall någon tvivlar!
Inte nog med att dom vann Dansbandskampen förra året, sen vann dom också Årets Band i Malung och nu har dom också chansen att vinna en Grammis.
Så bra skulle det aldrig gått för dom om de inte kunde sjunga och spela!
|
|
anders gottberg
|
Skapat: 2010-01-07, 16:10
jag tycker dom e ganska bra ja. Men scotts är ju bättre men.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2010-04-05, 11:53
Dansade än en gång till L-K, denna gång på Folkan i Östersund. Det var mycket folk, i och för sig var det påskdagen, men ändå. Före paus var det mycket dansbandsnostalgi från 70-talet med låtar av bl.a. Flamingo, Vikingarna och Schytts uppblandat med lite country och Eagles. Stefan N är tillbaka på piano och dragspel efter sin sejour med Körslaget och egen show. Fick höra de spela Ingmar Nordströms "Rara underbara Katarina" som jag inte vet om de har repeterat in nu, har inte för mig att de spelade den i Örebro i januari.
|
|
Västis
|
Skapat: 2010-04-05, 23:16
Nu har det gått långt över ett år sedan Larz-Kristerz vann Dansbandskampen. Alla som gnällde över dem lär ha fått bita sina tungor. Bandet fortsätter sitt segertåg, från DBK via Guldklavar i Malung och nu sist till en Grammis.
Kom inte och säg annat än att grabbarna är jätteduktiga!
|
|
pees
|
Skapat: 2010-04-07, 15:11
Dessutom verkar både Larz-Kristerz och Scotts ha riktigt roligt när de underhåller sin publik. Inte minst när de spelar non-stop tillsammans
|
|
carropiiz
|
Skapat: 2010-04-07, 17:29
Scotts och Larz kristerz är de grymmaste banden att höra, se, dansa till och lyssna till när de är tillsammans. Jätte härliga och mysiga!
Larz Kristerz är dessutom bland de trevligaste och ödmjukaste "kändisar" jag någonsin träffat. De har vunnit hela Dansbandskampen, vunnit grammis och legat på toppen på listor ett flertal gånger.
De har även varit med i allsång på skansen och drog publik från hela Sverige och det blev publikrekord just den tisdagen.
Men endå står det med båda fötterna på jorden. Vi kan säga att lilla internskämtet de har "Inte ska väl jag" stämmer in på dem. De är nog de ödmjukaste bandet jag någonsin träffat och dessutom underhållande som inga andra!
Mer Larz Kristerz till folket och om någon säger att Larz Kristerz inte har någon bra sångare så ska ni ta och lyssna in "I can´t Stop Loving you" där ni får smakprov på en väldigt bra sångare (om ni säger att de är dålig sång där så ska ni nog ta o förstå att ni faktiskt är tondöva). Även "Hem till dig" och sist men verkligen inte minst måste vi nämna "Half a boy and half a man". Lyssna!
Tack för lilla mig!
|
|
Västis
|
Skapat: 2010-04-07, 21:35
Jag håller med Carropiiz!
Mer Larz Kristerz till folket!
|
|
JonasK
|
Skapat: 2010-10-16, 08:39
Dansade igår till L-K på Borgen som uppvärmning till kvällens Dansbandskampen här i Norrköping. Gillar man nostalgi när det gäller dansband får man verkigen full valuta för pengarna. Här är det gamla godingar som Streaplers, Flamingo, Vikingarna och Jan Öjlers m.fl. levererade på 70-talet. Borgen är ett trevligt ställe, det är stort, luftigt och dansar man inte så kan sitta bland borden på en avsats bredvid dansgolvet och blicka ut över de dansande.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2011-12-04, 12:12
Dansade till L-K igår på Stora Björn i Borlänge när det var julbords-dans. När de slog an första låten, "Här på landet" fylldes golvet snabbt och sen var det hög stämning. Roligt mellansnack med Stefan N, Peter L och Micke E. L-K levererar verkligen och består av skickliga musiker som gör att det svänger. Mycket musik från deras färska cd, men vi fick även höra lite julmusik i form av Blue Christmas, White Christmas samt Run run Rudolph. Plus givetvis en massa nostalgilåtar som de förvaltar på ett härligt sätt.
|