Ämne: |
Bhonus på uppåtgående |
| Författare |
Inlägg |
|
guran
|
Skapat: 2009-04-04, 09:56
Vad jag har gillat Bhonus en gång i tiden. I slutet av 1900-talet var de så otroligt bra. Sedan blev Peter Larsson tvungen att sluta sjunga med bandet och de har i mitt tycke dalat tills jag inte alls varit intresserade av att dansa till dem. Men sedan har de börjat bli bättre och bättre igen.
Igår var jag och dansade till dem på Mälarsalen. Vad glad jag blev. Nu börjar Bhonus bli så där ruskigt bra igen. Kommer de spela i närheten där jag är kommer jag verligen prioritera att dansa till dem.
Ska man klassificera Bhonus så verkar de ligga mellan moget och modernt. Buggungdomarna gillar inte att dansa till dem och den äldre publiken håller sig också borta.
Jag tycker Bhonus har en förmåga att plocka ut bra poplåtar, balader, schlagers och liknande som det verligen går att dansa till. Deras foxtrotlåtar passar mig som klippt och skuret till den stil av foxtrot jag gillar att dansa.
Deras potpurri på t.ex. ABBA-låtar är bara så roligt att bugga till. Mera Bhonus!
|
|
Micke S
|
Skapat: 2009-04-08, 09:17
Jag var också och dansade till Bhonus. De hade lockat jättemycket folk och det var bitvis ganska stökigt på dansgolvet. Det var en ovanlig blandning av folk. De vanliga fredagsdansarna som brukar ta över dansgolvet hade inte infunnit sig.
Bhonus var på gott humör och showade och sjöng för glatta livet.
|
|
netaave
|
Skapat: 2009-04-13, 14:04
Hade förmånen att få kryssa till Bhonus för ett tag sedan och blev väldigt förvånad över hur bra dom är, för en 50-talist sitter ju deras Beach Boys-låtar som en lisa för själen.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2010-05-27, 22:05
Har idag införskaffat deras nya skiva, För allt i världen. Den består av 13 låtar varav 12 är nya orginallåtar. Den som inte är ny är bandets bidrag i senaste Dansbandskampen, klassiken Jag vill vara din Margareta i ett väldigt fräscht arr. Skivan är producerad och arrangerad av Lars Moberg, ett för mig okänt namn. Bandmedlemmarna Hasse Östh och Ulf Georgsson är delaktig i 10 av de 12 nya melodierna. Bhonus är kända för att ha en fantastisk stämsång, inte minst i sina tolkningar av Beach Boys-låtarna. Tycker att den nya skivan är välgjord och kan verkligen rekommendera den.
|
|
Argo
|
Skapat: 2011-06-10, 23:13
Nej vad trist att Mackan slutar i Bhonus!
|
|
Bettan
|
Skapat: 2011-06-12, 13:46
Någon som vet vem som ska börja i hans ställe?
|
|
aanderss
|
Skapat: 2011-06-27, 18:57
niklas brandt tidigare i Grönwalls skall börja med dem
|
|
Danslogen
|
Skapat: 2011-06-27, 23:17
Danslogen var på plats på Niclas första spelning med Bhonus. Se tidigare nyhet:
http:/www.danslogen.se/dansnyheter/nyhet/2770
|
|
JonasK
|
Skapat: 2011-08-20, 08:12
Dansade till dem igår på Holmen i Uppsala, de var mycket bra och det var bra med folk trots regnvädret. Gillar dem för deras covers från 60- och 70-talet samt för deras fantastiska stämsång, måste vara outstanding om detta. De är ju kända för sin Beach Boys-show. Marcus Fernholm var tillbaka på keyboards igår.
|
|
Michael A
|
Skapat: 2011-08-24, 08:24
Jag var också där och jag håller med dig , Bohnus var helt Suveräna spec deras tolkningar av Beach-Boys låtarna. Jag har hört Beach-Boys live och frågan är vilka som är bäst ? Bohnus eller Beach-Boys. Jag röstar på Bohnus!
|
|
Fideli
|
Skapat: 2011-08-26, 18:50
jag var på bhonus i falun 18augusti dem var göörbra och marcus var med
|
|
Lättfotad
|
Skapat: 2011-09-25, 13:18
BHONUS PÅ MÄLARSALEN IGÅR VAR FANTASTISKA!
Var nästan rädd att d inte skulle bli mkt folk men d var helt obefogat då det kom en massa av dem strax före första pausen så d blev fullt sen! D var roligt o svettigt och en ny kavaljer, rekommenderad av danskompis, har lovat dansa mera med mig, för han tyckte att han ska förbättra sin dans med just mig!
Ja hade dansat till Bhonus förra söndan på Holken och grabbarna frågade var ja egentligen bodde då de kände igen mig men avvek på nå vis från karlstad, hehe!
De håller koll på oss dansbanden och håller någorlunda koll på var vi kommer ifrån. Och apropå detta så är det en annan bandsmedlem som oxå har sagt att de kan se på långt håll vilka av oss som avviker och varför! Tex dansar annorlunda, dansar m samma kavaljer eller samma kvinna hela kvällen, hånglar eller trycker oss särskilt mycket på nån mm mm! Då undrar ja att det inte så konstigt i så fall ...att de ibland spelar och sjunger fel...när de kommer av sig om ja trycker mig speciellt mycket mot nån, fniss!Hihihi!
Och nu kommer Tryggve och vovvar på mig, trådbryterskan! HOPPAS JA! :)
|
|
Spunkan
|
Skapat: 2011-09-30, 09:30
Kan bara hålla med er allihopa!
Dessutom... Inte nog med att de är musikaliskt duktiga, de har också en väldigt god publikkontakt och bjussar på sig själva. DET är värt en extra tia ;-).
Lättfotad... Du kan nog bli sponsrad av musikerförbundet, med ett årskort på SJ! =)
|
|
Lättfotad
|
Skapat: 2011-09-30, 09:54
Tack för d Spunkan, ska samla alla eloger och visa dem så att ja får bevis för d kortet! Bra idé! Varför sa du inte förr?
Apropå d så har nån sagt att ja borde bli recensent för dansbanden, som ja skriver! Å nån sa att ja kunde skriva ÄNNU MERA för d var roligt att läsa mig! Men näää, ja skriver bara för att d e roligt för min egen skull...:)
Du vill få mera besök va? ;)
|