Forum » Dansband

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

"Dansbandskort" på Scandic

Författare Inlägg
pao Skapat: 2009-06-17, 20:36
Vilka vill vara med och införa ett "dansbandskort" på Scandic?
Vi är många band som inte har råd att ha en stor buss med sängplatser, vi är många band som är ute och kör trötta på nätterna.
Vilka vill vara med att be... kräva?... nä Föreslå att Scandic inför ett rabattkort för orkestrar?
Vad kan det innebära?
- Man får registrera ett konto för bandet (antal medlemmar)
- kortet blir orkesterbaserat, inte personligt
- Ett förmånligt pris på dubbelrum, med poäng för antal övernattningar
- Det skall ingå en nattamacka och valfri dryck innan man lägger sig
? Hur låter det?
Jag har skrivit till Scandic om denna idé men inte fått något svar.
Om vi är många som trycker på kanske dom faller till föga och inser vidden av det.
Hör gärna av er med synpunkter.
Stefanimariestad@brevet.nu (Alvenfors orkester)
Erik Lihm Skapat: 2009-06-18, 17:59
Jättebra initiativ. Vi tillhör också dom som inte har stor buss med många sängar utan sover på hotell,vandrarhem eller hyr stugor. Vi är dock så pass till åren (iallfall jag) att vi snarkar så mycket att vi kan inte bo i dubbelrum utan det får bli enkelrum, så om du kontaktar Scandic får du gärna fråga om enkelrum också. Vi har lyckats hitta en del hotell där man bor förmånligt om man säjer att man är kulturarbetare eller har orkester, men en del har också jättebra pris från början. Jag har också köpt varsitt Hotel Express kort till killarna i mitt band (pris ca 2500:-/år)Om man har det får man bo för halva priset på många hotell, dock får man boka högst 24 timmar före. Jag har lagt ut en hel del länkar på min privata hemsida (www.eriklihm.se) med bl.a prisvärda hotell och andra saker som man kan ha nytta av som musikant. Är det någon som vet fler hotell med bra priser maila gärna till mej erik.lihm@telia.com så lägger jag in dom också på länksidan på www.eriklihm.se
Till sist vill jag önska alla en riktigt trevlig midsommar !
pao Skapat: 2009-06-18, 19:51
Hej Erik! Kul att du tycker om idén! Visst säger en del av bandet att man man snarkar, men det har jag aldrig hört! :-)
Nä, skämt åt sido. Visst finns det massa olika lösningar om man har tid och ork och kraft att leta.
Vad jag känner så är det ett paket... behöver inte vara Scandic, men att någån hotellkedja tar på sig uppgiften att kunna hysa oss dansband, även mindre orter.
Jag är öppen för förslag och jag hoppas verkligen att fler tar sig an denna fråga.
En riktigt god Midsommar till alla!