Forum » Dansband

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

MATZ BLADHS

Författare Inlägg
Kickilina Skapat: 2010-03-30, 16:55
Ikväll spelar Matz Bladhs i Hallunda! Det kommer bli en njutbar danskväll garanterat! Väl mött!
JonasK Skapat: 2010-03-31, 08:28
Det blev en trevlig danskväll i Hallunda ! Matz Bladhs var otroligt bra som vanligt. Vikarien från i höstas Conny N som ersatte Göran L under hans sjukskrivning fick hoppa in med kort varsel igår då Göran var sjuk. Hoppas att Göran kan vara med i Linköping imorgon skärtorsdag.
JonasK Skapat: 2010-04-20, 10:15
Tråkig nyhet om turbulensen i bandet. Hoppas att det löser på ett bra sätt. Göran Lindberg är ju frontfigur, men jag har svårt att förstå att man måste väldigt olika löner i bandet, alla gör ju sitt jobb och drar sitt strå till stacken. Hoppas att 2entertain och bandet kan lösa frågan utan att det ska ställas olika ultimatum.
aanderss Skapat: 2010-04-20, 14:20
alla skall så klart ha samma lön. Jag tror inte att göran kommer tillbaka igen utan de får söka efter en ny sångare. Jag tror att Conny nilsson blir bra som vikarie men han vill nog inte ha jobbet permanent. En jag tror skulle passa i orkestern är Magnus Persson. Tidigare bert idofs, helen o gänget, anders engbergs orkester mm
Opera Skapat: 2010-06-13, 22:36

Lurer på hvem den nye vokalisten i Matz Bladhs er?...er det
Conny Nilsson?
JonasK Skapat: 2010-06-14, 08:09
Jag undrar verkligen om Conny N vill satsa en varv till. Han är en väldigt duktig sångare, inget snack om den saken. Själv är jag inne på om Bladhs kan göra som Curt Haagers att gå från manlig till kvinnlig leadsångare, men det är kanske att svära i kyrkan.
Datte Skapat: 2010-06-15, 20:00
Hur ska en kvinnlig sångerska kunna klara av Matz Bladhs reportoar, med dom tonlägena ? Inte en chans !

JA, det är som att svära i kyrkan.
Friskt vågat Skapat: 2010-06-15, 21:20
Men vad är det för något manligt chauvinstiskt inlägg? Varför i hela världen skulle inte en tjej kunna ersätta Göran? Det finns en massa fantastiska och begåvade sångerskor där ute i dansbandsvärlden som skulle inte bara vara värdiga ersättare utan som till och med skulle kunna lyfta bandet till nya höjder!
Datte Skapat: 2010-06-16, 17:11
> Friskt vågat.

Det handlar varken om manlig chauvinism (så stavas det), eller värdighet, utan helt enkelt om sunt bondförnuft.
Friskt vågat Skapat: 2010-06-17, 08:09
Tänker inte sänka mig till någon sandelådenivå och diskutera detta. Vi har tydligen olika uppfattningar.
Datte Skapat: 2010-06-17, 23:18
Exakt så är det i ett forum och i Sverige, dvs yttrandefrihet, och det ska man kunna få ha utan att bli kallad för chauvinistisk eller annat, eller hur ?

End of discussion !
Datte Skapat: 2010-07-21, 14:41
Skapat: 2010-06-15, 20:00
-

Hur ska en kvinnlig sångerska kunna klara av Matz Bladhs reportoar, med dom tonlägena ? Inte en chans !

JA, det är som att svära i kyrkan
*

Ja då var det klart då, det som "alla" visste på förhand, att det blir en manlig sångare i Matz Bladhs.

Välkommen tillbaka Conny !
greeneyedangel Skapat: 2010-08-13, 14:01
Var på Barva igår och dansade till dessa fantastiska killar! Åhh, vilken helskön musik, glädje och saxofon! Superhärliga foxar-tack Tomas, du vet du är bäst ;).
JonasK Skapat: 2011-01-18, 23:37
Hemma från ännu en fantastisk danskväll med suveräna Bladhs, vad kan man mer begära. Hallunda ikväll kändes lite magiskt med dessa duktiga sångare och musiker. Härligt många fina bugglåtar kombinerat med gamla lugna klassiker. Själv önskade jag klassikern Främling som jag tror Göran på trummor sjöng. Fick även höra Rumba i Balders hage på saxofon som Vikingarna gjorde på skiva i slutet av 80-talet, Ulf Peder Olrogs gamla klassiker nu omgjord till buggtempo.
ElisabethA Skapat: 2011-01-19, 21:01
Ser fram emot nästa fredag då jag får se o höra Matz Bladhs på Gustaf Fröding i Karlstad. Har inte hört dem "live" sen i sensomras.
JonasK Skapat: 2011-04-03, 08:57
Så var ännu ett besök gjort på Fyrisparken i Uppsala när Bladhs var där i går. Bra med folk och fantastiskt bra dansmusik från scenen. Tack bandet för ännu en minnesvärd danskväll ! Tycker att ni ska ändra er devis "leende dansmusik" till "ledande dansmusik" ! Fick en ny favorit igår i Elvis-låten She's not you som även en del band har gjort på svenska, Det är dig jag tänker på, tror den finns med bl.a Vikingarna, Fernandoz och Curt Haagers.
miss L Skapat: 2011-11-11, 18:39
Trött på allas jantelag har en städerska och en advokat samma lön ? En keyboardist som trycker igång datorn kan få ett annat jobb ,medans en med rösten som redskap går halsen sönder finns ingen dator knapp att trycka på ! lika lön för samma jobb helt ok.
Men även i artister har olika kunskaper fundera på det.