Ämne: |
CAVALKAD |
| Författare |
Inlägg |
|
Kickilina
|
Skapat: 2010-04-06, 13:22
Ikväll spelar härliga CAVALKAD i Hallunda, ett kärt återseende som jag inte vill missa! Ikväll blir det åter gammaldans också vilket många saknat de senaste fyra veckorna... blir säkert riktigt mycket folk. Ett tips är att vara ute i god tid (om man kan) för att slippa stå i lång kö! Dansen som vanligt 19-23, fikapaus 20.45-21.15, entré 140:-. Väl mött alla glada!
|
|
Fiffi
|
Skapat: 2010-04-06, 13:53
Kickilina!
Jag förstår inte varför Du måste tala om när det är dans i Hallunda eller
i Trombonen m.fl. när vi kan läsa se det på Danslogens dansprogram.
|
|
Gunilla S
|
Skapat: 2010-04-06, 16:27
Men snälla...ursäkta om jag lägger mej i...men det är väl aldrig fel att påminna om danser som är på gång...lockar säkert någon som inte går regelbundet..
|
|
Fiffi
|
Skapat: 2010-04-06, 16:28
Kickilina, menar inget ont för tycker jag det är trevligt att Du skriver i forumet.
|
|
Börje
|
Skapat: 2010-04-09, 14:43
Ja, jag har också undrat varför man skriver något som redan står lite längre upp på sidan. De är onekligen intressant information man har att dela med sig.
|
|
Danslogen
|
Skapat: 2010-04-09, 15:48
Ju fler som skriver i forumet, desto bättre, oavsett vilka ämnen man väljer!
|
|
mackanz
|
Skapat: 2010-04-10, 15:36
En sak med att skriva det är kanske att berätta att man själv ska dit och dansa och kanske vill höra om andra man kanske känner skall dit och dansa.
Sen i efterhand kan man ju gå in i tråden och skriva hur kvällen var och om det var mycket folk etc.
Personligen tycker jag det är jättekul att läsa om olika danskvällar som varit och danskvällar som kommer framledes.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2010-04-26, 20:52
Fick deras nya skiva "Nya tider" med posten idag, den låter väldigt bra. Är deras första skiva med Jonas N som sångare. Låtarna är en bra blandning av covers, klassiker och nyskrivet. Klassiker är "Adios amigo" samt "From a jack to a king" och "Walk on by". Andra favoriter är Janne Önneruds "Stanna hos mig" samt "Hus till salu" som Jonas sjöng på skiva med Jive.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2011-01-06, 09:05
Dansade igår till Cavalkad i Sala, det var en trevlig kväll och mycket folk eftersom det var 13-dagsafton. Jonas N hade ont i halsen, men det är tur att det är fler som sjunger, så både Marcus, Kenneth och Jörgen hjälpte till på ett bra sätt. Jonatan Nöjd satt bakom trummorna och Marcus spelade bas eftersom Håkan inte var med. Ser på Danslogens statistik att bandet är ett av landets mest efterfrågade och det har jag full förståelse för, de spelar oerhört bra.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2011-07-06, 08:56
Besökte Skansen (Galejan) igår när Cavalkad spelade, de var mycket bra. Verkar ha fått ett rejält lyft nu när Jonas N är frontfiguren i bandet. De låter väldigt bra på 4 man. Alla i bandet sjunger även om Jonas sjunger för det mesta. Nya skivan är mycket bra, finns att köpa på danskvällarna. Ikväll spelar de i Oxelösund (gästhamnen).
|
|
JonasK
|
Skapat: 2011-11-02, 19:56
Cavalkad meddelar på sin hemsida att de lägger ner. Sista spelning blir i slutet av april.
|