Ämne: |
DRIFTERS |
| Författare |
Inlägg |
|
Jonmpa
|
Skapat: 2010-04-13, 11:38
Godförmiddag: Ikväll är det ett mycket bra dansband i Hallunda folkets hus nämligen good old: DRIFTERS med lilla Erica Sjöström i spetsen, platsen är Hallunda folkets hus och tiden är: 19:00-23:00 med pause: 20:45-21:15, hjärtligt välkomna till en magisk afton med en orkester med stor glädje och utrstrålning. mvh Johnny
|
|
Angela
|
Skapat: 2010-04-13, 21:21
Synd att missa underbara Drifters! Tyvärr krockar tisdagsdanserna med min sons bågskytte. Hoppas ni som var där hade en trevlig danskväll!
|
|
Kickilina
|
Skapat: 2010-04-13, 22:33
Tyvärr missade även jag Drifters i Hallunda ikväll pga att jag är sjuk. Hoppas det ändå kom många glada o att ni fick en fin danskväll.
|
|
JonasK
|
Skapat: 2010-08-29, 09:32
Köpte deras nya ca och det låter mycket bra. Denna gång är det Henrik Sethson, känd låtskrivare och sångare i Casanovas som har producerat. Det är en bra blandning av gammalt och nyskrivet. Bland klassikerna finns Marwin Gaye-hiten It takes two (duett med Olle Jönsson), Ska vi plocka körsbär i min trädgård,
Världens rikaste flicka och Är det konstigt att man längtar bort nån gång. Ulf Georgsson har bidragit med både översättning och orginal. Bonuslåt är In a moment like this (duett med Henrik Strömberg).
|
|
Michael A
|
Skapat: 2011-03-07, 14:07
Var och dansade till Drifters i Uppsala i lördags och vikarierande sångerska skötte sig mkt bra , inte e de Erika men riktigt bra . var hittar dom sina sångerskor ?
|
|
JonasK
|
Skapat: 2011-03-07, 14:34
Vikarien Jaana W var med i bandet Hjältarna tillsammans med sin sambo Henrik Sethson (känd låtskrivare och skivproducent). Hon har även körat i Melodifestivalen när Friends vann 2001 med "Lyssna till ditt hjärta" som Sethson skrev tillsammans med Thomas Gson.
|
|
Danslogen
|
Skapat: 2011-03-07, 16:08
Michael, du kan läsa mer om Drifters i vår tidigare nyhetsartikel:
http:/www.danslogen.se/dansnyheter/nyhet/2579
Snart kommer även en separat intervju med Erica.
|
|
Kickilina
|
Skapat: 2011-04-29, 18:03
Missa inte DRIFTERS som medverkar i kvällens Go´Kväll på Svt1 börjar kl 18:15! Tror programmet även kommer i repris (ev i morgon?)
|