Forum » Dansband

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

Donnez i Malung

Författare Inlägg
Andy Skapat: 2010-07-26, 11:38
Donnez var ett dansband jag har aldrig har dansat till tidigare men fick den stora glädjen att dansa till i Malung. Jag blev verkligen positivt överaskad. Vilken skön dansmusik med betoning på dansbar musik. Och härligt att se den utstrålning grabbarna har. Det var många på golvet som spontant uttryckte hur bra de var.
golffoxtrotfive Skapat: 2010-07-26, 20:35
citerar min danspartner när vi provade att dansa till donnez" nu kan dom där gamla gubbarna i thorleifs och streaplers ta och pensionera sej tycker jag"
guran Skapat: 2010-07-26, 21:21
Jag blev nästan helt lyrisk av Donnez. Jag var på bana 3 och dansade till Zlips och Blender men kände mig lite trött på dels musiken och trängseln. Gick därför ner till bana 4 där Donnez spelade. Oj, kan jag bara säga. Först och främst så strålade de av glädje och sedan spelade de en musik som fick vibrationerna i min kropp att födas på nytt.
Båtis Skapat: 2010-07-27, 23:21
Även jag blev positivt överraskad av Donnez. Vilket härligt gäng! Vilken spelglädje och entusiasm och vad duktiga de var. De kommer att gå långt, sanna mina ord.
Kickilina Skapat: 2010-07-28, 19:35
Jag är inte alls förvånad över Donnez framgångar o popularitet. Jag blev själv tipsad om detta härliga gäng redan förra året (2009) då de debuterade i Malung o jag där dansade till dem för första gången. Har hunnit dansa till dem ett antal gånger sen dess och missar dem ogärna när de spelar här i trakterna runt Mälardalen.
Tyvärr hade jag förhinder o kunde inte åka till Malung i år, men nästa år kommer jag igen!
Tror jag skrev ett inlägg här efter Malungveckan förra året om Donnez och även om Devine som båda då var helt nya för mig o som jag fann helt fantastiska. Två helt olika band förutom att bägge banden har unga medlemmar, men otroligt duktiga på det de gör.
Även Devine har blivit höjd till skyarna så det känns verkligen jättekul o jag gläds med dem.
Önskar både Donnez och Devine LYCKA TILL i framtiden och är säker på att de kommer lyckas stort bägge två.
MajaP Skapat: 2010-07-29, 04:35
Ja Donnez, ja de killarna här nerifrån Skåne kommer att gå långt. Det härliga är ju att de nu sattsar på att spela heltid, så ni lite längre upp i Sverige också får dansa till dem.
Donnez har jag dansat till i några år och det blir alltid bra och mycket dansanta människor som kommer och dansar till dem.
När jag dansade nonstopp i Ramshall till Donnez och Matz Bladhs i 5 timmar så var några av killarna också uppe på dansbannan och svängde sina lurviga. Tack för danserna Andreas, kul att ni passar på när ni får chansen.
Söderbönan Skapat: 2010-08-18, 10:19
Donnez, vilka killar! Var på Skansen,Galejan igår och blev glatt överraskad. Håller med alla som skrivit i Forumet, vilken dansvänlig musik och spelglädje dessa killar har.Men varför kom inte fler och dansade.Ni som inte kom vet inte vad ni missade.
Hoppas få dansa fler gånger till detta härliga gäng.Nu har Ni fått ytterligare en fans.

Lena Skapat: 2010-08-18, 21:37
Vad roligt att du gillade Donnez! Eftersom du verkar hålla till i Stockholmstrakten kan jag tipsa om att de spelar på Dans-In på fredag den 10 september.
JonasK Skapat: 2010-08-22, 07:41
Nu har jag dansat till Donnez för första gången, igår på Fyris park i Uppsala. Jag blev glatt överaskad av detta band som jag bara hört på skiva tidigare. Spelade mycket bra både fox och bugg. Det jag kanske saknar är någon som spelar blås, nu kör man mycket på dragspel istället. De har en bra katalog av låtar och en hel del eget material. Plus får de även för bra sång och en härlig spelglädje. I nya numret av Får jag lov finns en artikel om sångaren Donne Laitila. Har en favorit i Låt oss ta den tid vi behöver av Ulf Georgsson som spelades tillsammans med Främling, den låt som spelas mest på våra dansgolv.