Forum » Dansband

Vill du kunna skriva och delta i diskussioner på forumet? Du behöver då vara medlem på Danslogen och vara inloggad.
Bli medlem.

Ämne:

WIZEX

Författare Inlägg
Lättfotad Skapat: 2011-05-19, 00:57
" Wizex, elegantklädd, ā la 40-50-tal? sjöng gugomligt vackert, proffsigt, honungslent och förföriskt. Ja grät inombords att inte ha ngn dansant en, att föras runt i dansgolvet när denna musik var så nostalgiskt underbar! Låtarna de valde var verkligen suggestiva och WizexAnnas röst var verkligen anpassad till den lilla lokalen men som ändå inte gav henne rättvisa i varken hennes eller gruppens hela röstomfång. Lokalen var ju låg i tak och musikens energi förlorade en del av sin styrka men trots det...och som kanske bara ja tänkte på...var deras spelning helt fantastiskt. Ära åt dem!
Gott folk, ni vet inte vad ni har missat!"

Sådär skrev ja när Wizex var invigningsband av en utställning om dansbandsdans på Dansmuseet förra året! Ja bara älskar det där bandet och synd är att de inte är så ofta i Stockholm...och Anna plockade upp mig som vinnare till 1 biljett till dansbandskampen i Norrköping.

Kom till Gröna Lund och lyssna till dem. Kan man dansa så är de en höjdare och kan man inte så är det bara att njuta för de sjunger så vackert att man tappar andan!
Lindalisa Skapat: 2011-05-19, 12:31
Läste nyss på Grönans hemsida att Wizex sångerska är sjuk och bandet ersätts av Micke Ahlgrens. Tråkigt att inte få höra och dansa till Wizex men ändå ett toppenband som ersätter!
Bosse Skapat: 2011-05-19, 12:53
Och jag som började bli riktigt nyfiken på Wizex! Synd, men å andra sidan så vet jag ju att Micke Ahlgrens som du själv skriver är ett toppenband.
golffoxtrotfive Skapat: 2011-05-23, 12:59
wizex spelade tillsammans med mats bergmans på cupålen i linköping i lördax tyvärr va det lite folk där men vi som va där fick dansa till härliga bugglåtar av wizex, helsicke va bra dom va, ocjh hur dom har svängt till sina låtar de va bra mycket bättre än när dom spelade i dansbandskampen
Lättfotad Skapat: 2011-07-25, 11:36
Mina absoluta älsklingar! WIZEX! Wizex, Wizex!

Skriker bara så där för så fort de ser mig, hoppar de av scenen för att krama mig! Wooaooo säger ja bara! Mera Wisex! Hade längtat efter dem ganska länge ju för Anna hade blivit sjuk när det var spelning på grönan. Micke Ahlgrens, raringarna...oxå absoluta älsklingar...ööh, fick hoppa in men ...trots att grabbarna är så goa, så är de inte lika snygga som Anna, tyvärr! Fniss!