Ämne: |
FRÅGEFORMULÄR ANG DANSVANOR |
| Författare |
Inlägg |
|
Lättfotad
|
Skapat: 2011-11-20, 14:49
SATTE IN HÄR FÖR ATT NI INTE SKA MISSA DETTA! KUL!
Dansvänner! Välkomna att delta i en undersökning om dans och dansvanor i Sverige
Har Du varit ute och dansat någon gång under sommaren 2011? Då är Du varmt välkommen att delta i en undersökning om dans och dansvanor i Sverige. Klicka på länken nedan för mer information och för att komma till frågeformuläret.
Till frågeformuläret »
FRÅGEFORMULÄRET FINNS PÅ FÖRSTA(HEM)SIDAN
|
|
Fia Larsson
|
Skapat: 2011-11-20, 15:51
Jag har svarat på enkäten. Men jag tycker att enkäten borde läggas upp på Dansmaffian också, eftersom det är där som de flesta moderndansarna finns. Om man vill ha en heltäckande undersökning så borde både mogendansare och moderndansare vara representerade.
Fia
|
|
Bosse
|
Skapat: 2011-11-20, 17:16
Rätta mig om jag har fel, men på Danslogen finns väl både modern- och mogendansare - och dessutom gammeldansare - medan den stora majoriteten på Dansmaffian är moderndansare. Man bör alltså nå både modern- och mogendansare genom Danslogen.
Å andra sidan finns det redan en länk till undersökningen på Dansmaffian i deras forum under rubriken "UNDERSÖKNING".
|
|
Fia Larsson
|
Skapat: 2011-11-20, 19:32
Det är ganska få moderndansare som hänger här på Danslogen, på samma sätt som det är ganska få mogendansare som hänger på Dansmaffian. Vill man ha en heltäckande undersökning så föreslår jag att man lägger ut information på båda sidorna.
Fia
|
|
Bosse
|
Skapat: 2011-11-20, 20:21
OK, jag trodde det var ungefär 50/50 här eftersom i princip alla offentliga danser oavsett genre finns med i Danslogens kalender till skillnad från Dansmaffians där endast ett fåtal av mogendanserna finns med medan de flesta moderndanserna finns med.
Nå det spelar väl ingen större roll, håller med om att undersökningen bör vara så heltäckande som möjligt. Hoppas bara att ingen skickar in enkäten mer än en gång.
Det finns faktiskt även en länk på Dansmaffians Facebooksida.
|
|
mackanz
|
Skapat: 2011-11-20, 22:07
Jag har spridit denna informationen till några av mina norska vänner bland annat norges största dansbandshemsidor "På dansefot" och "For swingende" så får vi se om även dom gör reklam för detta så att alla norrmän som varit i Sverige och dansat i somras kan vara med i undersökningen.
Det var ju väldigt mycket norrmän i både Malung, Sunne och Mariestad. Och även i Molkom på Upperudslogen har det varit en hel del norrmän under sommaren.
Så dom bör absolut delta i undersökningen.
|
|
Lättfotad
|
Skapat: 2011-11-21, 00:56
Va roligt att d har spritt sig! Mackanz super!
Fia, den har varit me på DM! På liten länk! Många har redan besvarat den i torsdags-fredags! Såg du inte?! ;)
Träffade idag en härlig grupp som dansar lindy och dansar samt spelar folkmusik. De tog mig till Skeppsholmens Folkmusikhuset och dansade en hel del där. Försöker o ragga de till mogendans först men sen ska ja ta dem till moderndans. Att ja tar upp dem här är just pga enkäten! De har också fått info om den, stackarna :)!
|
|
Bosse
|
Skapat: 2011-11-21, 06:14
Folkmusikhuset, ja. Det var nog det första stället jag blev stamgäst på när jag flyttat till Stockholm för drygt 10 år sedan. Härlig dans och polskeakut för hågade. Och i cafét satt det ofta spelmän och spelade vid borden. Det var nästan samma känsla som en spelmansstämma.
Nu har jag inte varit där på flera år, det måste bli en ändring på det. :-)
|
|
Fia Larsson
|
Skapat: 2011-11-21, 06:43
Jo, jag såg det, men det var ju inte skaparen som hade lagt ut den, det var ju någon på DM som hade råkat se den och lagt upp i forumet. Den mesta aktiviteten på DM ligger ju numera i bloggen, så den som skapat enkäten borde lägga upp någon form av blogg eller kanske en annons för att få folk att se den. Jag höll själv på att missa den här på Danslogen, det var enbart för att du skrivit om den i forumsdelen här som jag såg den. Den lilla turkosa rutan fick jag leta länge efter innan jag såg.
Fia
|
|
Lättfotad
|
Skapat: 2011-11-21, 10:00
Bosse- D var jättekul att komma dit igen! Och väldigt välkomnad blev ja eftersom d va dansbekanta från både modernt och moget som fanns där! Och 2 st till som hjälpte till i både kök o servering! D var mer än värt att komma tillbaka...å han som bjöd mig dit, fick ja veta av annan att han var läraren i Lindy! Dansade polska som en gud och spelade liten trumma och fiol som en besatt! :S Gänget var bara super och 8 nya personer kom ja väldigt nära inpå! Vilken kväll alltså, så det rekommenderas verkligen att folk som spelar nån instrument kan komma dit å lira folkmusik m andra spelmän eller både och: dansa å spela som de gjorde!
Billig soppa o fika och folkmusik så man spricker av glädje! å angående mera glädje då killen m company som spelade vevlira till dansen, spelade i min vagn, på väg hem, under jubel av t-bane resenärerna!
Folkmusikhuset på Skeppsholmen på söndagarna: öppet hus!
|
|
Lättfotad
|
Skapat: 2011-11-25, 11:10
Glöm inte å fylla i frågeformuläret!
|
|
Lättfotad
|
Skapat: 2011-12-09, 10:03
glöm inte, ifall nya!
|
|
Lättfotad
|
Skapat: 2012-02-08, 20:14
Enkäten är kvar! Svara de som int gjort d än!
|
|
mackanz
|
Skapat: 2012-02-08, 22:30
Jag har redan svarat. Och hoppas fler gör det.
Inte bara svenskar utan även norrmän, danskar, finländare och andra nationaliteter som dansat i Sverige under perioden.
Detta är viktiga saker.
|
|
Musikmixen
|
Skapat: 2012-02-10, 10:59
Intressant!
Kul och se att det är Karlstad Universitet som ligger bakom. Då är det knappast ur vinstintresse.
Jag har fyllt i och skickat in, har även lagt in länken på Musikmixen.se
|
|
ElisabethA
|
Skapat: 2012-02-11, 01:00
Svarat för lääänge sen ;)! Hoppas att det är fler som svarar. Ska bli intressant att få veta utvärderingen så småningom.
|
|
Lättfotad
|
Skapat: 2012-02-14, 11:05
Hej på dej Elisabeth!
Ja va en av de första som skickade in överhuvud, så d e klart för min del men...vi får dra upp tråden då och då så andra får oxå chans att svara!
|