Pelle Österström vikarierar i Kjellez
2026-06-28
Pelle Österström
Gunnar Karlsson i Kjellez kommer att en paus från turnélivet och Pelle Österström tar plats i Kjelles som vikarie.
Pelle kommer från Åtvidaberg och har spelat musik sedan barnsben. Han började sin musikaliska resa bakom trummorna, men spelar idag främst gitarr. Utöver det spelar han även klaviatur och bas.
På fritiden sitter Pelle gärna i sin hemstudio och skapar musik och och spelat även in låtar åt andra artister.
Genom åren har han spelat med bland andra Stratoz, Wippz, Wretaz, Remembers, Twist och Keith Almgrens, samt vikarierat i flera olika dans- och coverband.
Idag spelar han även i N&P-duo, där repertoaren består av både dansbandsmusik och covers.
- Jag ser verkligen fram emot att få hoppa in och spela med dessa goa gubbar i Kjellez och att få träffa publiken ute på dansbanorna framöver, hälsar Pelle.
Länk till denna nyhet: https://www.danslogen.se/dansnyheter/nyhet/13921